Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSépiové kosti
Autor
Movsar
Sépiové kosti
Mrak nad Strahovem je jako obrovská sépiová kost. Když nemáme moře pod nohama, je nám dovoleno alepoň za ním zdvihat hlavy. A když nemůžeme při západu slunce bosí chodit pláží, můžeme si alespoň na nábřeží ukazovat mraky podobné sépiovým kostem. Svět je malý.
Jaro
Zahrádky, pivo a zbytečné řeči. Ať už chmel nebo šeříky, vše opíjí. A taky kamaše vtlačené do zadnic žen. Jaro diktuje.
Noc
Robotické chapadlo noci už pomilionté vypovědělo smlouvu dni a jen žena s podivuhodným jménem Toyen odmítá předat erár. Kdo se s ní o něj bude soudit, komu vlastně patří sny? Kdo tou žalobou odkryje tvář?
Japonky
Jde zástup Japonek pod Muzeem, táhnou za sebou obří kufry na kolečkách a v nich vycházející slunce v prášku. Jdou z posledních sil, drobná bledá tělíčka se jim kymácejí ze strany na stranu, jsou jako loďky na vlnách. Praha je unáší spodním proudem k Vinohradům. Jen neztroskotat.
Louže
Je sobota ráno, město se proměnilo ve velkou louži a na smíchovském nádraží člověk převlečený za pizzu láká opozdilé flamendry k občerstvení. Možná i on bude doplňovat síly u některého ze stánků na levnou krásu, až pak večer padne do kaluže. Těsto jeho kostýmu rozmokne a snad i nabobtná, jako bobtnají a moknou plány sobotní noci.
8 názorů
malej_blazen
25. 05. 2013prijde mi to cele moc pateticke....mas rozhodne lepsi....ostatne s laskou stale vzpominam na Ivose, ktery ucitil prijemny tlak v konecniku
ano, ano. velmi dobre napisane, atmosfericke, obrazotvorne. tvoje veci sa mi pozdavaju stale viac a viac *