Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoezima
Autor
Oldjerry
nohy ke kamnům
když vítr tříská okenicí
a budí domy spící
už
prohledá kdejaký kout
a čistí
na chvíli co přestává dout
pokládá listí
sem
na zmrzlou zem
Přes placaté rýmy
i nerýmy
múzí rozkvete dům
natruc rozbředlým dnům
a táhne za sebou
sněhem a listím
tyhle zkřehlé verše
kolem železného koše
na kelímky od Coly
a papíry od tlačenky
32 názorů
Martas1985
04. 05. 2014oldo - jo, tomu bych rozumněl (:-D
Robine - děkan. Ten koš - to je kontrast, ano ... nezavírám před tím oči
Já bych tomu neříkal průser ani náhodou :). Musel jsem si to přečíst dvakrát, třikrát aby mi to zapadlo a přišel tomu na chuť ale ve výsledku je to moc hezká báseň s bohužel nepříliš slušivým koncem .. k tomu popisu větru a těch placatých rýmu, čili doufám jisté zádumčivosti a zasněnosti, kterou s sebou tahám rozbředlým pseudosněhem mi moc nesedí ten surovej závěr s Colou a tlačenkou.
Ty tam přeci leží, ať je zima nebo ne. trochu vypadávají z kontextu.
Ale co už , mě se to v celku líbí. Tip :)
Jsem rád, že to bereš sportovně. První komentář tak spíš nastřeluju, nechce se mi psát nic závažného, protože mám zkušenost, že většina lidí stejně nechce diskutovat jsouc o své pravdě přesvědčena. Rád se s tebou potkám pod jinou básní a klidně se i o způsobu pojetí poezie a textu obecně rád pobavím. Rozhodně si totiž nemyslím, že vidím správně a o své matematické deformaci vím. Štve mě to, ale učím se s tím žít.
Hezký den.
oldo - pokud máš námitky jen proti múzímu domu, tak to beru. Co se mi nelíbí je kritika cestou odsudku. Znám ještě jednoho oldricha je sice z Prahy, ale taky matematik - z pražské fakule - i na jeho tvorbě je to znát. To bude asi profesní deformace. Já se nedostal dál, jak k druhé derivaci - asi proto tak mizerně píšu (:-D
"múzí rozkvete dům" - tady bych si zacitoval z úplného závěru Krylova Vasila: Probůh ne! Probůh ne!
Stárnoucí vlk
21. 11. 2013super**
~~20.11.2013 16:14:30 Homo Debilis
Je to jako když puberták onanuje ve školním autobuse - sám si myslí jakej není borec ale ve finále je z toho jen průser. A tenhle pokus o básen je vážně jeden velkej průser...
Ano, je to tak: je to jako když si honíš péro mezi třináctiletými holkami v autobuse a nemusí to ani být školní... Tohle období mám už šedesát let za sebou. Co si myslím, na to ještě nemáš - snad za pár desítek let, až poznáš, že muž není jen totéž, co ocas...
Ubohý anonyme...
Jarmila Moosová Kuřitková
20. 11. 2013Obrazná, Járo :)***