Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMezisklí
Autor
Markéta
Mezisklí
večery. nájemná laboratoř. modlitba vytahaného svetru
skoby, co visí tě za ruce
když mezi prázdnými vitrínami
věříme masem a krví
nesestoupíš z kříže, to kříž vystoupí z tebe
mezi zrakem a zrakem, kdy
vrůstáš do skleněných prstů, průhledných trubiček, zkumavek
proudíš ke mně jehlou ---
vzájemně vkládáme do úst nadějné střepy
***
řekni sklo. protihmatem
tím nejzbytečnějším lidským gestem
a já budu moci jít všemi směry
34 názorů
Martine, tohle je editace básně starší (viz "upřesnění kategorie) a navíc tak trochu na zakázku... Není lehké editovat něco, aby to vyznělo podobně, jako cosi, co již necítíš a zároveň autenticky. Takže asi se ve svém postřehu zcela nemýlíš.
Nenapíšu chválu na báseň, ale jsem pokaždé zvědav na to, co napíšeš. Přirovnal bych to k čekání na jaro. Jsi plná a jen rozkvést, ale trháš plody příliš brzy.
Je v ní znát, ta plnost, je v té básni, někde za ní rezonuje. Ale není v těch slovech a obratech.
Budu se těšit na další.
Janina: díky za vysvětlení... se tu už tak moc nevyskytuji, takže to co udělá jeden automaticky mně ani nepřišlo na mysl. Btw. Zuzulinka o této funkci nevěděla, z toho pramenilo vaše nedorozumnění.
Co se týče Buddhy, tam se nic nemění :)))
mnoho krásných náznaků, které se rozeznívají.. nakonec údiv (že i "říci sklo" je možné, že právě v "nejzbytečnějším" je jakási životadárnost..) je v tom velmi obratně obsažena skutečnost (tedy pro mě), slova na "svých místech", pulzují..
Písmeno A - vypsanost
Písmeno B - vyhnout se kalkulaci
Písmeno C - mít CO říci
ATD. líbí se mi, že efekty šetříš a sebe až tak úplně ne. Jo, něco vydolovat a přitom nejsou vidět těžební stroje, to je kus umění. Kdybych chtěl být hnidopych, musím si znovu přečíst: "nesestoupíš z kříže, to kříž vystoupí z tebe" Jakože "nepřekrucuj to". T.
Janino...srnadu si nedělám, ale opravdu o této funkci nějakého zobrazení něčeho nevím, ani mě nenapadla a nepamatovala jsem si, že jsem zde něco mazala... tak asi tak.... čili se omlouvám za mystifikaci
ano, nejspíše jsem pouze opravila chyby ... takže vůbec nevím o co tady komu jako jde a proč z toho děláte takovou vědu.... je krásný den, těšte se z něj....
kdyby jen tady nebylo zbytečných žabomyších válek a rýpalů a píchalů...bylo by tu hezčeji a mnozí, co stáli za to, by odsud už dávno neutekli (to jsem si jen tak povzdechla)
Nahoře nad komentáři je tlačítko "Zobrazit smazané". Po jeho stisknutí se ukážou i smazané komentáře (mají červenou barvu). Na tvým komentářem je ještě jeden (odeslaný asi o dvě minuty dříve), lišící se pouze tím, že jsou v něm překlepy. Nevím, jestli si ze mě děláš legraci, ale neumím si představit, jak by mohl někdo "tvým jménem" napsat nový, opravený komentář.
Jinak se omlouvám všem, myslela jsem to dobře, snažila jsem se jen vysvětlit Jolaně, že Markéta si nesmazala žádný pro ni "nepohodlný" komentář, že šlo o opravu. Ale už si tu začínám připadat jako blázen.
tak nevím o co tady kráčí...nic jsem nemazala...můj komentář je tady jako první dole... více jsem se k tomuto dílu nevracela, jen jsem si jej zařadila do soukromého archivu:)
Nejsi pro mě Zuzulinkou :-) Jen jsem se po Jolanině výtce ohledně mazání podívala, jaký komentář je tu smazaný, a byl to ten Zuzulinčin, s překlepem, takže jsem to pochopila tak, že ho smazala, aby ho mohla vložit znovu opravený. Ale možná jsem to vůbec nepochopila a ty jsi ho smazala sama... tohle smaž klidně taky, je mi líto, že jsem sem vůbec vlezla.
Jolana Markétu zaměňuje za technickou chybu, pro Janinu je Markéta Zuzulinkou, Sebastiana vidí v Markétě Majkla... Jo, Buddha měl pravdu. "Já" nemá vlastní podstatu :)
Jolana: řekla bych, že ten komentář si smazala Zuzulinka sama, protože v něm objevila překlep :-) To se mi stává často.
Sebastiana
14. 06. 2014(MAJKL65)
Sebastiana
14. 06. 2014Krásné, máš velmi podobnou tvorbu jako Majkl.
mazes komentare ktore sa ti nepacia? ak ano tak je to vazne dost ubohe :)
mazes komentare ktore sa ti nepacia? ak ano tak je to vazne dost ubohe :)
Miroslawek: miluji tvé sarkastické komentáře.. zvláště v tomhle horkém, slepičím vývaru můj zažívací trakt ocení dobře vychlazenou bylinnou-hořkou ;) ..ale to už jsme spíš u M. D. Rettigové
Miroslawek
11. 06. 2014dobře má milá, že je to tak zlé, tu laboratoř nám nikdo nevezme... úplná Marie Curie-Sklodowská... ale nakonec jsem si tam našel i něco dalšího, jiného... ;)
Milá Markétko,
o to působivější oč víc jsi vystavena nástrahám a neuhýbáš pohledem. Sebevědomé a nádherné.
je to nádherné Markéto... až mi to vyrazilo dech... ten závěr je přímo neskutečně otevřený, cítím za ním prostor, který každý z nás ...tolik... potřebuje*