Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sea co s ní?
Autor
Marcela.K.
stýská se mi
po zahradě s trávou do pasu
ve které jsem se mohla schovat
ležet na zádech
žvýkat šťovík
dívat se do nebe
a ptát se lístků kopretiny
jestli mě máš rád…
a taky po vůni
kdy v pravidelném zasvištění
si tráva lehala k nohám souseda
který nás po ránu vzbudil
brouskem zvonícím o kosu
bylo nádherné vyběhnout jen v zástěrce
bosky přeskakovat rovné řádky
a vybírat z nich kopretiny
pro tatínka
na hřbitov
pak nabírat do náruče zelené vlasy
a házet si je vysoko nad hlavu
moci tak zase vidět maminku
jak stojí opřená o hrábě
a směje se
tak ji nechám růst
řekneš
když na chvíli zastavíš sekačku
a co s ní?
stýská se mi
po voňavých kupkách sena mezi jabloněmi…
***
sedíš v autě za volantem
na kraji města
u posekané louky
a já nůžkami stříhám zapomenuté kopretiny kousek od cesty
pro maminku
18 názorů
:) můj druhý vnuk je miluje... občas půjčuju některé méně luxustní... a šepotka mi ušila hadrové..ty jsou u nás hodně ceněné - cestovatel Hubert, Kája... provází nás životem, povídáme jim pohádky... já ten dětskej svět tak milujuuuu!
Marcela.K.
18. 10. 2018Háčkuju...teď slunečník(na tu svatbu nevěstě). Mohla jsem vzít silnější přízi, jenže to by nebylo tak pracný a krásný :-)) Čas mám do června, tak to stihnu i slunečníček pro Verunku.
Já panenky nesbírám i když jsem jich teď pár koupila - za levno, abych si měla s čím hrát s Verunkou(to je výmluva pro dědu) a hlavně tu chodičku, co měla ségra. Smála se mi, že to netušila. Já dostala jen medvěda .
Teď jsou tak krásný panenky. Před 25lety jsme koupili jednu dceři (po revoluci) v Německu. Byla na tu dobu pro nás drahá, ale prostě jsem musela :-) Tak tu ona Verunce půjčí, ale nedá :-))
s těmi panenkami... asi před osmi lety jsem se zbláznila (takový období hledání atak) no a začala sbírat panenky ... měla jsem jich asi šedesát nakonec - nějaký stigma z dětství.. mělajsem pannu s umělými vlasy a s takovou špičkou nad čelem..kterou jsem ukousla ... a moje kamarádka měla Isabelu, vlasatou blonďatou panenku... musela jsem jí tenkrát děsně závidět, když po letech tahle úchylka... tak jsem je nakonec rozdala a ty nejvzácnější se mnou spí v pokoji... majlant jsem v nich utopila.. no magor :))) ale je fakt, že si z dětství neseme tolik věcí, že ani nemyslet :) jj
svatbu mám za sebou a druhá se nechystá, tak jsem ráda... teď mě mladí nechávají žít.. jsem nějak po tom létě utahaná, tak ani moc nehlídám vnuky... odpočívám a píšu :)
Marcela.K.
18. 10. 2018Já ji darovala ségře ke kulatinám, takovou knihu velikou, drahou, prázdnou....že jako aby tu po nás něco zbylo :-) a zrovna si ji nechala poslat i pro sebe, protože ty kulatiny mám po ní za dva roky(což už bude v zimě) a řekla jsem manželovi, že už mi nic nemusí kupovat :-) měl radost....jsem ušetřila za poštovný, takhle :-) No a teď mám strach, abych dřív neumřela, než to vše popíšu :-)))
No a pak jsem v jedné aukci vyhrála panenku, kterou jsem v dětství záviděla ségře....tak jsem manželovi řekla, že už mi nic nemusí kupovat zase k těm kulatinám... stejnejm a on byl zase rád :-) Měla bych si to zapsat. Jenže zahrada, Verunka a svatba na obzoru...nestíhááám :-)
jj, včera jsem zvedla v ložnici konečně parapety... ty pavučiny mi tam snad někdo namnožil... tak gruntuju.. a ta okna... se to nepo...
jen hezky přepisuj .. no vidíš, kronika... fotky, povídání.. to vůbec není špatný... se zamyslím asi :) díky
Marcela.K.
18. 10. 2018jj...myslela jsem, že už nebudu psát...že se na to vykašlu a začnu uklízet. Jenže život jde dál a každej prožitej den se stává vzpomínkou.
V zimě je začnu přepisovat ručně do kroniky. Třeba si to jednou přečtou ...alespoň někteří mí potomci, které bude zajímat, jaká byla babička Marcela ;-)
ááááá, už mi to došlo.... jsem opožděná kapku :)))
je krásná, nostalgické vzpomínky jsou prostě boží, ať si říká kdo chce, co chce... jsme to my a kousky v nás, které si musíme pořád připomínat, abychom je mohli zase předávat dál ... a hezky se dojímali taky :))
Marcela.K.
18. 10. 2018.
Ano, něžné... připomnělo mi to i moje dětství, akorát jsem nevyběhl ven jen tak v zástěrce... /**
já měl radši posekáno, furt jsem kopal do mičudy :) ale chápu...pěkně jsi to...*