Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setřešňová
Autor
aleš-novák
Třešně na jižní straně dozrávají rychleji.
Přistavil jsem stromu berly žebříků, aby lépe unesl tu tíhu, aby náhodní kolemjdoucí mohli vystoupat vzhůru a odlehčit větvím.
Aby nabírali ústy i prsty červené molekuly radosti, tmavé kuličky na cvrnkání do úžlabin výstřihu, náušnice na ples bosých prázdninových krasavic, korálky na rozpočítadle lásky.
Rozpažené větve jako buddhovy dlaně obrácené k nebi vybízejí: pojďte a přijměte ten dar slunce, země a vody.
Zvěstujte dál to letní poselství. Neboť dny se již stávají kratšími a s jablky poznání přijde nekompromisně podzim.
S prvními chladnými dny pak přikládám hromádky vyschlých třešňových pecek do ohně jako oběť pro požehnání příští úrody…
30 názorů
aleš-novák
31. 07. 2016IQ: nejsem sadař, jen kozel zahradníkem... sám ty třešně posbírat nestihnu, tak proč nenabídnout jiným? :o)
Přistavuješ žebříky, aby náhodní kolemjdoucí molhli utrhnout? Jako opravdu?To jsi sadař z pohádky asi... :o)))
.. už dlouho jsem se neozdobila náušnicemi z třešní, dík že jsi připomněl...
aleš-novák
08. 07. 2016já jdu z práce rovnou na strom...ale pak ještě slezu :o)
Žebřík jako berla, žebřík jako symbol štědrého sdílení i ulehčení dárci... Poetický pohled na dary léta. Rokrájet to do krátkých řádku, mohl bys to vydávat za báseň a mnozí by (bose) plesali. Mně se to víc líbí takhle, prozaicky. Tip.
jejdavilda
03. 07. 2016/*
Evženie Brambůrková
01. 07. 2016Ty na to nahlížíš tak nádherně a já je trhám, otrhávám, vypeckovávám a proměňuji v koláče a zavařeniny.
Každý má jinou poezii všedního dne. /T
Evženie Brambůrková
01. 07. 2016Ty na to nahlížíš tak nádherně a já je trhám, otrhávám, vypeckovávám a proměňuji v koláče a zavařeniny.
Každý má jinou poezii všedního dne. /T
korálky... kdysi jsem do pecek žiletkou dělala díry...a pak je navlékala na tenkou kůži a nosila je na krku...:)*
Jarmila_Maršálová
01. 07. 2016tak třeba o lopatkách
blacksabbath
01. 07. 2016........................ňam.......................*/**
aleš-novák
01. 07. 2016to jsem netušil, že chceš psát o úžlabinách výstřihu...:o)
Jarmila_Maršálová
01. 07. 2016a o čem budu psát já??
Marcela.K.
01. 07. 2016:-) tak to se těším, ty máme taky a dokonce prý i obří...ale zatím tak nevypadá.
aleš-novák
01. 07. 2016včera přišla kněžna Hortenzie. Ještě nemá svůj příběh napsaný :o)
Marcela.K.
01. 07. 2016Tak co tam ještě máte?
Stárnoucí vlk
01. 07. 2016pěkné
Asi jde obé - berly /Mikulášova b./ a berle /pomůcka pro chůzi/ pěkné, líbí
aleš-novák
01. 07. 2016berly/berle ...nejsem si úplně jistý, rád si nechám poradit :o)
léto začíná!!!!! Nestraš s podzimem, sakriš :)))))
mám třešně na stole a občas kousnu do kyselý...
berle žebříků jsou fajné :)