Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTah dítětem
Autor
Movsar
IKEA. Ecce homo
V Ikei tě nejprve nakrmí. Takto prý jedí v dalekém Švédsku. Inu, působí to docela univerzálně; ale je fakt, že žijeme v globalizované situaci. Pak tě uvedou do světa domácnosti. Chceš-li zapustit kořeny, měl bys zbudovat hnízdo (proč ne doupě? proč je ptačí metafora vhodnější?). K tomu potřebuješ všechny ty věci okolo, ale zejména – postel. Na té splníš úkol, je to vlastně velmi společenská záležitost. Na místě je tedy výběr správné matrace a hebkého povlečení, neboť násilí pohlavního aktu je třeba narovnat romantikou peřin. Pak je na řadě koupelna a taky kuchyň, ty přímo souvisejí s péčí o sebe. U obývacího pokoje nutno přihlédnout k požadavku reprezentativnosti: tam mají ostatní lidé nabýt dojmu, že jsi nejen plně socializovaný, nýbrž že jsi ke všemu i výjimečný. No a pak je tu taky oddělení toalet. To aby ani takto výjimečný, ba přímo dějinotvorný zákazník neztratil ze zřetele, že je jenom člověk.
Tah dítětem
U sousedů křičí holčička. Jako každou noc. Něco jí ve spánku zkříží cestu a je nadělení. Už to tak jde druhý rok, ti lidé musí mít pevnou vůli a neobyčejný cit. Mohli se budit touhou a hasit ji a sami křičet. A pak blaženě usínat a ráno snídat i něco jiného než mléko. Ale postavili si hlavu a rozhodli se pro složitý „tah dítětem“. A nikdy nikdo neví, jak ta partie skončí.
Starověké noci
Právě za takových nocí, z nichž zeje měsíc jako tepna ze zranění, zabolí dětství. Je to krátký okamžik a přichází nečekaně. Co všechno by se světem bylo jinak, kdyby tenkrát na úsvitu světa skutečně padl Izák? Existoval by bez pojmu slitovnost sentiment? A byly by pak noci, jako je tato?
15 názorů
díky, přátelé, za čtení a zprávy, co mi dávají energii pro další miniaturistická dobrodružství. s podzimem jsou méně nahá, ale možná že i texty lze svlékat.
Pěkný... mohli si užívat, ale rozhodli se pro tah dítětem a teď se mohou uzívat.... a výsledek je vždy nejistý....
Zcela neliterárně: Popis IKEA je tak zidealizovaný, že by si ho firma mohla přetisknout do reklamního letáčku. Něco je tam dobré, ale většinou samý šmejd.
aleš-novák
06. 09. 2016zrovna včera jsem byl v IKEA...už ten název, neohebný...
blacksabbath
06. 09. 2016Starověké noci u mě vedou......a věta : "To aby ani takto výjimečný, ba přímo dějinotvorný zákazník neztratil ze zřetele, že je jenom člověk.".....paráda...*/**
"Tah dítětem" je fenomenální název :-) Ale i jinak jsem si zase pošušňal.