Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNapište Matyjustinovi o Lásce
03. 04. 2002
1
0
3510
Autor
Matyjustin
Drazí Písmáčci -
mám takovou prosbičku. Píšu práci o formách lásky a chtěl bych vědět, co na to básníci. Je-li to možné, napište mi něco o lásce? Bonmot, verš, postřeh, „citaci“+od koho je
či odkaz na svá nebo jiného dílka.
čím jsem starší,tím víc si lásky vážím,ale k tomu věku a poznání jste ještě nedospěli.
"píšu Matyjustinovi o lásce".... vůbec to nejni jednoduchý, i když je to nádherný, často to bolí a často slzy, ale nedá se o tom psát, ani zpívat, ani malovat... ach jo
Prosim pekne: laska existuje oboustranne, i laska muze k zene, ale i laska zeny k muzi. Alespon chvilecku je to vzdy oboustranne. Jak ta chvilecka trva dlouho, to zavisi na mnoha vecech.
Odkaz na ma dilka: zde na Pismaku pod nickem Racek.
Zora
Já 'sem někde (v ňákém auditku?) cosi o lásce napsal, ale zahavla (nebo po mém "zablábla") si nemužu vzpomenout, kde to bylo...
No a abych eště něco přidal, tak bych mohl snad konstatovat, že můžeme rozlišit několik způsobů (nebo taky stupňů) lásky, které závisí na osobnosti a zkušenostech každého z nás.
* Někdo "miluje" s rozumem, tzn. že se do určité míry snaží chovat se k objektu své lásky dobře, jemně, ale protože je takový cit podložen rozumem, jedná se spíše o jakýsi "pseudocit", který může být snadno odstraněn.
* Pak tady máme lásku=poblouznění. V tomto případě je mozek (rozum) poslán na dovolenou a člověk tím pádem neví, co dělá. Toto je velmi vhodné pro začínající páry.
* No a potom tady máme Lásku v její nejvyšší, nejobšírnější formě, samotnou lásku, kterou pociťují věřící lidé, zejména svatí, vůči B_hu a jeho stvořitelskému dílu a zároveň od Něho. Tato forma je velice blízká předešlé, je ovšem, jak již bylo řečeno, ve vyšší dimenzi, neomezuje se jen na jednu osobu/věc, ale na velký soubor entit.
Tak co? Stačí? ;-))
Eště něco - !!! v tom třetím * má být všecka "Láska" s "L" (ňák 'sem se tam zapomněl).
A eště doplnění - u jedné osoby se může vyskytovat více forem současně, ovšem zpravidla ne k jednomu objektu.
A abys to nepřehlédl, tak to ožlutím, věz ale, že ta žlutá patří té předchozí "kritice":-)))
Vedu takovou polemiku s Toxmanem pod jakýmsi jeho dílkem, tuším, že se jmenuje "Naděje" nebo tak nějak. Právě jsem se dostal k tomu, jestli vzájemná láska dvou osob je to pravé ořechové a jediné. Zkus se tam mrknout.
Jediná a pravá láska je láska k Sovětskému Svazu, soudruzi!
:-))
Jinak papouš na lásku už nevěří.
Miroslawek
04. 04. 2002Miroslawek
04. 04. 2002Matyjustin
04. 04. 2002Miroslawek
04. 04. 2002
Tak ty píšeš práci? No tak piš bambulo. V noci ti to pude líp a nestahuj si kalhoty.
Tak jinak. Láska může nabývat různých forem. Třeba láska k pivu. Nebo láska ke krásnejm autům. Láska k řízku. Můžu být zamilován do parních lokomotiv! Miluju pátek odpoledne.
Jsem zamilován do lesů na Vysočině. Atd. Opakuji se, ale musím připomenout lásku k Sovětskému svazu.
Co se týče básníků, tak ti blábolejí o jakési lásce, tuším k ženám. Žvanějí, aniž by věděli co. Nic takového neexistuje.
Tak a je to. :-)))
Musím se opravit. Jsem ochoten po delší debatě a několika panácích připustit něco jako lásku muže k ženě. Ale zatvrzele trvám na tom, že láska ženy k muži neexistuje.
To, co takto nazýváte, já pojmenovávám "příprava na podraz"
a je to první fáze vztahu, na jehož konci je zničenej, vysátej a odkopnutej chlap.
Tak a máte to.
Mácha má štěstí, že je kamennej.
Viléme, Hynku, Jarmilo!
:-))))
Matyjustin
04. 04. 2002Matyjustin
04. 04. 2002Matyjustin
04. 04. 2002
božínku!
"Láska - ten sladký sirup je dobrý leda k tomu, aby se v něm člověk rozmočil" (Jaroslav Havlíček)
jináč, napadá mi, mám někde asi půlstránkovou "definici" lásky, básnická je ažaž, božužel v Ingliš, ale kdybys hodně chtěl, najdu, pošlu, klidně i přeložím.
btw: blbější téma už sis pro tu práci vymyslet nemoh? :))
mne se to tema libi, akorat je to zapeklity, teda teprv bude, pockej hochu, to si uzijes ;o))
ja ti neco dodam, neboj, pracuju na tom ;o)
Erich Fromm - Umění milovat
taková docela obyčejná knížečka o tom, že láska není "najít tu Jedinou Pravou/Toho Jediného", ale spíš umění.. každému umění se musíme učit.. a láska patří mezi nejtěžší umění, kterým se můžeme učit.. ...
Monty_Python
03. 04. 2002
Kdoví co by zbylo z pojmu Láska, kdyby byl podroben analýze. Kde se odehrává, kdy vzniká, kde ji cítíme, je to vůbec něco, na co se dá ukázat a říct: tohle je láska?
Láska je po slově Bůh nejsprofanovanější slovo na světě.
S Láskou je to jako s Pravdou - zkoumat ji v jejím podmětném tvaru je samo o sobě ošidné - radím proto raději přejít k slovesu - protože i život sám, z nichž obě tyto entity jsou vyňaty, se rázem zabije, studuje-li se v pevném a neměnném stavu nehybnosti.
Láska se nedá zkoumat mikroskopem, avšak její sestra laskonka se dá celkem úspěšně koupit v cukrárně.
Matyjustin
03. 04. 2002
If love is the answer, could you please rephrase the question ?
-- Lily Tomlin--
Maty, dám ti dobrú novinársku radu, takú fintu. Keď ja ako novinár potrebujem spestriť svoj článok, vyšperkovať ho o nejaké tie netradičné vety a pod., najčastejšie volím server www.google.com
(najšikovnejší vyhľadávač) a zvolím napríklad heslá love and quotations a BINGO, našlo mi to kopu web-stránok a odkazov. Už na prvej stránke (http://www.geocities.com/Paris/Metro/5293/quotes.html) nájdeš rôzne výpovede o láske od známych, či menej známych autorov.
Ďalšou šikovnou stránkou je napr. http://home.att.net/~quotations/love.html
- musíš ale trochu vedieť po šejkspírovsky...
A nakoniec, jeden čerstvý vtip o láske: Byť zaľúbený je ako byť pocikaný. všetci zo vidia, ale iby vy to naozaj cítite!
:-))
"Kresťanstvo urobilo veľkú službu láske, keď z nej urobilo hriech."
Anatole France-
"ten, kto chce robiť dobre, klope na dvere. Ten kto ľúbi nachádza dvere otvorené."
-Rabindranáth Thákur-
Láska je krásná,
soulož je slast
holky jsou svině
ať žije chlast
Miloval jsem ji
a obna mne
věděli jsme to
a bylo příšerné
dál mlčet
v noci
i v poledne
Umíráš
----------
Už houkaj sanytky,
tak jedu ti pro kytky
a pak v tom lágru
se budem milovat
Já neoholenej
tak propocnej
jako co?
no jako láska
Nevadí še skončíš
nevadí že zhasíš
přijedu s pugetem
a pak se budem milovat
Člověk k člověku
je tupá hrana
svět
a ta láska potrestaná
se bude dál táhnout s náma,
dokud k nám nepřiletí z rána
černá smrt
Tak to jsou na který jsem si vzpomněl (první ne, ale zbytek jsem napsal). Mam na ně (c) tak je nepublikuj :). Měj se, Tenhle!