Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČrty z naší čtvrti
Autor
Gora
Plešivec, stará čtvrť Českého Krumlova, ožila poklidným během víkendového dopoledne. Domky, rozseté v křivolakých strmých uličkách, mají osobitost, která neomrzí. Skalnatý podklad mi připomíná horská chorvatská městečka. Pohled z kopce dolů na hladinu Vltavy, rozprouděnou táním, znásobil půvab obyčejného dne na předměstí.
Na plácku před restaurací popochází sem - tam skupinka mužů. Pokuřují, klábosí, občas zkontrolují čas. V hostinci otevírají v deset. Každá minuta čekání se zdá být nekonečná. Patra úst vyprahla páteční nocí. Sluníčko je k bolení hlavy nelítostné. Konečně. Strkanice v rychlochůzi do hospodských schodů byla odstartována…
U telefonní budky mají sraz turisté. Ženy a muži s holemi a batůžky, většinou důchodci, společně nahlížejí do mapy a upřesňují trasu dnešního výšlapu.Je deset hodin. Nejvyšší čas vyrazit. Každý má jinou motivaci k namáhavé cestě, ale výhled z rozhledny Kletě je odměnou pro všechny.
Ke kontejneru na papír přišel mladík v teplákách s bílými pruhy. Nese plnou náruč krabic od pizzy. Při pohledu na jeho kulaťoučkou postavu se nabízí otázka – a nebylo už té pizzy nějak moc?
Z mostu je vidět pár nejvyšších smrků lesa jménem Dubík. Pejskaři, kteří zrána tím směrem vyrazili s psíky na procházku, se postupně vracejí. Spokojenost obou stran je viditelná, nemohli si darovat víc než svůj čas .
Kos opustil úkryt v hustém břečťanu a vyskočil na dřevěný plot. Nehýbe se, nabírá sluneční energii. Všechno má smysl, každý detail dne.
36 názorů
Marcela.K.
13. 02. 2017Vlídnost v textu je vždy dobře čitelná...možná ta je tím klíčem i odpovědí na ona závistivá proč ? (tolik tipů)
Netroufala bych si to takhle pojmenovat, už proto, že sama tuto vlastnost nemám...ale nějaký motiv tu musí být...díky moc:-)
> ...teď je podobný styl již nejmenovanému málo...
Co dokáže závist... a kam to vede
Hezký "fotoseriál" zachycující jedno dopoledne. Skladbou mi to připomnělo nejmenovaného, který se v mých očích poněkud zkompromitoval. ...Domky, rozseté v křivolakých strmých uličkách... ## vynechat čárku nebo ji dát i za ...uličkách... Tip.
Jardo, teď jsem se zasmála...pochopil jsi, ta monotonnost byla úmyslná:-) a dík
Dzravím
Monotónnost, kterou jsi chtěla vyjádřit, je z črty až moc patrná. Neuškodilo by malé oživení. Aspoň kdyby některý z pejskařů šlápl do nejakého sakramentu. Zdenda by v tom jistě našel ztracenou Viagru® .
Hugo Ramon
07. 02. 2017:-)
Tohle je dost zúžené, větývka ořezaná na prut... v tvých věcech je vždycky trochu napětí, tohle je nějaký popis. Když to porovnám s tvými povídkami, v nichž to chvílemi až drnčí - tak je to slabý odvar... tím ovšem nechci říct, že nedává nic, ale o kus méně
Kočkodane, moc tomu nevěřím, jazyk na vestě jsi jistě neměl jako ti alkáči:-))) a děkuju
Zdendo, nepotěšil jsi mne. Ani já tebe. Třeba to vyjde jindy:-)
Především jsem chtěla zachytit opakující se všednost: stále stejní opilci čekají na otevření Ratolesti, jen občas chybí ten, který už se uchlastal, důchodci s batohy zase ťapou na Kleť, pejskaři jdou spokojeně z procházky. Nic přelomového. Jen to, že každý dělá v kulise čtvrti právě to, co jemu dává nějaký smysl...Ale šlo to napsat líp, to je jistý. Díky.
Karpatský knihomoľ
04. 02. 2017/*
Evženie Brambůrková
04. 02. 2017Říkám tomu dobíjení baterie a možná to někdo nemá rád nebo nepotřebuje.
Tvé črty jsou stejně příjemné, protože jsou reálné. :-))) /T
Užila jsem si to i bez erekce. :-)
Črty, jak mají být. Každý načrtnutý obrázek má v sobě pohyb, touhu, zkrátka život.
Movsar: díky za čtení...svým způsobem střádáme všichni sluneční energii, na solár jedeme my i zvířata.
písmácká libuše by tomuto dílu jistě zvěstovala slávu velikou a - nemohla by se.mýlit. (myslel jsem, že spojení nabírat sluneční energii je vhodnější pro solární baterie.)