Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnachronik
Autor
Alenakar
Anachronik
Širokým řečištěm teče proud vět
secesní labutě hladinu brázdí
únava k půlnoci tvůj Mucha na zdi
balada kterou chceš dovyprávět...
Únava k půlnoci na věži zvon
odbíjí za řekou hodinu duchů
secesní labutě hledají Muchu
neb rád bys rozevlál verš jako on
vykroužil spirály vlajících vlasů
mondénních životem znavených dam
Slovník je bezedný "Básník" je sám
a kdo dnes ocení "vznešenou" Krásu ?
- Balada o muži který se míjí
s dobou i čtenáři a přec chce psát
o lůně krášlící růžový sad...
Se zmijí hbitostí jazyk se svíjí
v ústech co uštknou jen ticho čtyř stěn
Tvá slůvka nepohnou ničím a nikým !
Zpěv černých labutí...Poslední vzlyky...
Nebudeš milován čten ani ctěn
26 názorů
Juliáne,
nevadí. Já jsem naopak známá tlachalka, ale možná mě omlouvá to, že jsem tady na Písmáku oproti jiným vždy jen krátkou dobu.
Díky za chválu. Tento týden jsem vložila další vázané veše - své sonety pro naše krále. Jen málokdo si chce pálit prsty jejich kritikou. Zajímalo by mě,co bys na ně řekl ty.
Ještěrčí král
09. 05. 2017Super*
A ještě jsem se chtěla zeptat : co Zapomenutá Růženka,Richarde,
nezapomněl jsi na ni i ty ?
Richard Hrob
14. 04. 2017Za mě dobrý. Tipuji*
qíčalo,Agáto,vesuvanko,
jsem ráda,že se mnou souhlasíte.Údělem básníků dnes je pobavit. - Kdo se snaží o Velké Umění , končí jako Anachronik.
Blbjenko,kvaji,
na toto téma se mnou vedou lidé diskusi opakovaně. - Ve staré češtině je luna lůna, o čemž se lze hbitě přesvědčit u K.H.M.
Jako příklad uvádím úryvek z jeho známé básně "Ani labut' ani Lůna" :
Ani labut' ani Lůna
oblaky neoře
leč to bílá kaple stojí
na vysoké hoře (...)
whispe,
mám plný šuplík starších básniček o panu "Básníkovi". Ty ale karikují plagiátorství Jana Nerudy. - Myslíš,že by to tady ale někoho mohlo zajímat ? - Myslíš ,že kromě několika bohemistů ještě někdo čte Jana Nerudu ?
Čudlo,Diano,Evženie,Muamarku,
moc díky za chválu a tip.
whispermoonlite
12. 04. 2017chvíli jsem byl na pochybách, zda se satira ve 4. strofě nevypařuje. když si ale opakovaně čtu verše "se zmijí hbitostí jazyk se svíjí / v ústech co uštknou ticho čtyř stěn", nedokážu se nesmát a vidím, že závan sebelítosti byl jen hraný, neboť sebeironie těchto veršů na mě působí silněji.
tudíž žádný soucit nikoliv s anachronikem, na tom by nebylo nic špatného, nýbrž s epigonem, který se od prvně jmenovaného liší tím, že nepíše, nýbrž opisuje. báseň tento rozdíl zamlčuje, ale to je v pořádku, lze si jej domyslet. z tohoto pohledu je pouze titul zavádějící. skutečně, potíž a důvod k satiře nespočívá v tom, že někdo používá staré nástroje (anachronik), nýbrž ve způsobu jejich použití, který nepřináší nic nového a je nevynalézavou nápodobou, či přímo stylovou kopií (epigon). – pakliže ovšem nemá jít o záměnu záměrnou, navádějící čtenáře právě k tomuto poznání…
ještě bych zvážil nezbytnost 11. a 12. verše, které hmatatelnou obraznost na chvíli nahradí abstrakcí. asi by se to bez té poznámky obešlo, neboť vyplývá ze smyslu básně. je to otázka hranice mezi náznakem a dopověděním. *
Podle mě silná prožitá záležitost doprovázená mnoha akordy i obrazy...
Alenko, cože!? / Možná, že tuším, / co si chtěla říct. / Milý můj, bože / nevím, jestli smím... / Jen hlesnout, nic víc!
O lůně?
Tip.
Evženie Brambůrková
10. 04. 2017/T
Slovník je bezedný, "Básník" je sám
a kdo dnes ocení "vznešenou" Krásu?
- Balada o muži který se míjí
s dobou i čtenáři a přec chce psát...
Krásná báseň a uvedené verše mě obzvláště oslovily :-))) TIP
Díky za chválu,Goro a jsem vždycky ráda,když tě dokážu na chvilku pobavit.
No, záleží na tom, zda se mouchy chtějí hledat či nikoliv...já vždy u tebe ráda počtu a vnímám dojem, který tvé verše zanechají. A ten je většinou překvapivý - něčím- a fajnový.
Díky Goro,
ale to bych přece byla dokonalá a - nikdo nemůže být dokonalý. Pokud nebudou mouchy ve formě,pak jistě budou v obsahu.
Myslím, že dílko je bezmouchové, ale jsem laik:-) a bez vzdělání k tomu:-))
Díky Kočkodane,
v mém dílku se určitě nějaké mouchy taky najdou ,jen co se do něj obují odborníci na vázaný verš.
Karpatský knihomoľ
10. 04. 2017/*