Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seprší
Autor
agáta5
Prší
konečně
a že prej vysycháme
natahujem ruce k petkám
a
rozřízlá zem něco říká
skoro jako prasklá pata
něco něco
o starověkých potopách když mícháš čaj
a všechny ty šosy hastrmanů a mokrý vlasy brunetek
když koukáš z okna jak konečně prší do prasklin
v důvěrným gestu drolíme starý zdi
trpělivě čekáme až se odloupne odumřelá tkáň tak teď ještě zamknout
důvěrně známý dveře
a slibovat si začátek co vždycky po dešti… čistý?
a teprve tehdy si říkám jak jsi
dokonalej
20 názorů
Hugo Ramon
16. 07. 2017...miluju deštík víc než deštník :-)
Myslím, že k nadechnutí a pocitu vyjádřit se, spisovný způsob nutný není.
Adriana Bártová
14. 07. 2017kéž bychom se deště dočkali...T***moc hezké a líbí se mi i ta nespisovnost, působí ryze, jako neohlazená socha, nebo nebroušený diamant, což vyjadřuje jejich přirozenou krásu
Evžo, tak snad se to nezblázní a nebude lejt celý léto hihi :)
Lucie, dikes a tak :)
lucie.médea.
12. 07. 2017*
jsem ráda za připomínky, to je v pořádku, že cítíš moji poezii takhle... a dávám ti i za pravdu... je to pouze v mém rozpoložení, kdy chci a musím psát tak jak mi zobák narostl :) zásadně říkám "že prej" nikdy ale nikdy "že prý" a konec hezky protahuju, to si v básních už odpouštím... je to pro mě určitej moment naprostýho uvolnění, který působí na čtenáře (na některé) divně, někdy i vulgárně a zbytečně pubertálně... takhle prostě mluvím a při tý úlevě, kterou jsem cítila po dešti, mi to takhle prostě psalo...
Agáto, porovnám-li tvá díla, která jsi psala nespisovně, s těmi, která jsou spisovná, mám za to, že k jemnému, citovému základu, na kterém stavíš verše, ačkoliv jsou mnohdy razantní, se lépe hodí spisovná čeština. Nezlob se, že otravuju, ale v tomhle si stojím na svém.V úctě k tvému umu - a tvé můze- G.
goro, tohle už jsme někdy řešili ne? Ono to nespisovný může na někoho působit nepoeticky, ale já hlavně občas píšu civilněji víc než se někomu pozdává... a tak je to správný, takže pláčeš na špatném hrobě a vůbec ne dobře :))) a navíc já mám můzu, ty múzu , to je úplně jinej směr:)))
čudlo, tak to jsem ráda, že líbí, ještě aby ne :))
jj, ať prší aspoň týden... ta úleva se nedá ani popsat :) život je asi nejvýstižnější... díky za čtení :)
goro, jj, vaděj, ale co s tím, když to ze mně takhle vypadlo? Přece nebudu opravovat vlastní můzu :))))))
Úleva...na chvíli:-( a co bude dál, bez vody...
Tentokrát jen - ta ej bych nahradila, vaděj mi :-), fakt...