Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMASARYK BY MĚL RADOST a já s ním
Autor
srozumeni
22 názorů
Působí to spíš jako takové zamyšlení a konstatování, ale obsahem -- přesto (nebo právě proto?), ža mám místy chuť polemizovat -- se mi to líbí. Tip.
Marcela.K.
19. 09. 2017Ta dívenka zareagovala hezky a je fajn, že se i o postižených už "vyučuje"...přesto si myslím, že základ je především v rodině :-)
To je dobře, že holčička reagovala tak, jak reagovala. Právě děti bývají kruté a dospělí bezradní. Nebo rozpačití. Sama jsem svého času na praxi ve stacionáři vůbec netušila, jak jednat s postiženými. Tak jsem s nimi jednala jako s úplně normálními. Jinak to totiž ani nešlo.
V mnohém se můžeme od dětí učit,protože jsou nezatížené předsudky. Někdy nás ale mohou překvapit i ve zlém, právě proto,že jsou ještě nevychované a neumějí se přetvařovat. Nejspíš jsi narazila na holčičku,která bude mít jako dospělá,dobrou povahu. Tip.
aleš-novák
17. 09. 2017Pěkný zážitek...
Ale řekl bych, že tohle by si měly děti odnést z rodiny, než jen ze školy. Dnes mě v rádiu zaujalo, že si rodiče stěžovali jak jejich děti neumí vycházet s penězi. A že je třeba zlepšit výuku finanční gramotnosti... Jako by rodiče za nic neodpovídali...? No, s tvým příběhem l to souvisí jen zdánlivě, tak se omlouvám...
blacksabbath
17. 09. 2017..."se o tom učíme ve škole"......a to je moc dobře...přirozený zájmem a cit....pochopit!..................*/***
Evženie Brambůrková
16. 09. 2017Necivět, ale chápat. Jsem sice starší ročník, ale k tomuto mě vedli rodiče. Je dobře, že dnes to není pro děti tabu. /T
Občas slýchám nářky a stížnosti starší generace na téma "Kam ten svět spěje, to za nás...", ale já, třebaže taky vidím, co se mi nelíbí, si naopak především cením, co se mi na nové době líbí. Té otevřenosti, hlavně u mladých. A jejich tolerance k menšinám, a to včetně postižených. Je dobře tyto střípky ze života dávat druhým k přečtení. Mají svým dílem zásluhu na zlepšování stavu mysli většinové společnosti. Každý takový krůček k tomu přispěje.
Gora má pravdu, za mého dětství nás vychovávali v tom smyslu, že je velmi netaktní toto téma zmiňovat, na postižené koukat a pod. Správné -podle našich vychovatelů - bylo dělat, jakobychom si ničeho nevšimli.
Jsem ráda, že se časy mění...
Jiři, kdysi dávno bylo velké tabu vůbec o postižených či stáří a smrti hovořit, ta bariéra ve starších lidech možná přetrvává...