Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNesmělci ve vchodech
Autor
Movsar
Enjoy it!
Je vzrušující, narodit se do revolučního času. Je-li člověk husita, Danton nebo Žid, je to i poněkud nebezpečné. My se ale ocitli uprostřed nenásilné revoluce, revoluce digitální. Společnost i samotný člověk jako biologický druh se mění. Nikdo ještě neví, co (z)bude na konci téhle tiché vřavy HD přístrojů, jak moc to zahýbá a čím vším. A jaký prapor zavlaje nad ruinami starého světa. Enjoy it!
Napříč
Do ticha pokoje vrčí lednička. Tmou svítí čísla z displeje, bude jedna. Telefon si instaluje další ze zbytečných aplikací, ten dříč. A skrze světy analogového a digitálního jdou sny, napříč.
Nesmělci ve vchodech
Nesmělci ve vchodech. Drží noční hlídku srdce, opřeni o schránky nebo nástěnku s upozorněním na odečty plynu, sami tiší jako plyn odečítají si z pohledů. A téměř vždy to přijde draho.
Vzlet obrozeného ptáka
Vzlet obrozeného ptáka z popela proher, patrně nejkrásnější pohyb lidské mysli. Přitakat, nechat padnout "něžný svit komična" na každou z malých lidských situací, zapomenout; protože paměť je od toho, aby byla nedokonalá.
Divoch z Londýna
Když je potřeba někoho zastřelit nebo uškrtit, pošlou tam Jamese Bonda. Lidi to milují. A taky hořící domy, auta, nepřátele. Člověk je divoch, i když třeba z Londýna.
Zběsilost
Zběsilí fotiči, cestovatelé, sportovci, jedlíci, autíčkáři, telefonisti a ajfonisti. Zběsilost v srdci dnes hraje tolika podobami.. Pak se ke mně sklonila krásná žena, vlasy jí sjely z ramene a zachytily se o mé rameno. Štíhlou rukou s drobným tetováním na jejím hřbetě zakryla prostor mezi svými ústy a mým uchem a řekla: "Tato doba je totiž hypermánická." Byl v ní neuvěřitelný klid, jaký sálá z renesančních víl a z přeludů. A vypadala přesně jako ony digital femmes sociálních sítí. I mé srdce podlehlo jisté zběsilosti..
8 názorů
díky přátelé. všichni jsme byli a jsme nesmělci, asi proto tohle téma nikdy neuvadne.