Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽivot
Autor
Oldjerry
Život
je zdánlivě dlouhý závod,
který odstartuje láska a mléko,
trasuje náhoda a měří věčnost.
Do cíle doběhne každý dřív,
než chce
a přesto ho zatím – nikdo! - nevyhrál…
21 názorů
V pořádku, já nepíšu proto, že bych měl jedinou pravdu, ale doufám, že iniciuje čtenáře k vytvoření vlastního názoru. To se mi zdá velice normální... a dobré
já sice nesouhlasím s tím, že každý svůj běh nevyhrál, ale pravda je v tom skrytá..... T*
Knihomo(tý)le and Diano - to je o tom, že (v obecné poloze) pro někoho je důležitější cesta než cíl a pro druhého opačně... Jinak máte pravdu oba - abych tak řek'
A třeba ten "závod" vyhrála většina! Když máš radost z dobré práce, z dobrých přátel a dobré rodiny, když obdivuješ krásu přírody, hudby, slov, když máš potěšení z plavání v jezeře, chůze po horách, když tvůj mozek myslí, dovídá se a chápe - mám pokračovat? Život je nádherný, má smysl a končí vítězstvím :-)))
Karpatský knihomoľ
17. 03. 2018ale ak ten beh bol príjemný, tak stál za to
Eví zvedavko, entita může existovat bez fyzického těla, ale i to by bylo příliš krásné na to, aby to mohla být pravda...
Štírko - Kdyby to nebyla pravda, tak by to byl docela dobrý vtip
kvaj - myslím
douger - to bude tím, že já mám odžito, užívám si to, co mi z života zbylo a tohle je má budoucnost - takže myslím na budoucnost (:-D
Diano - děkuji, bylo to jako pohlazení
Karle - je to: 1. patetické 2. správné 3. pochopitelné z pohledu, že člověk má žít tak, jako by tu měl být navždy
Nazdar Zdeno
a fšem vám děkuji za každé písmeno....
Já s životem závodím vždy, abych zvítězil! Jako vítěz vpadl do cíle ...naposled, ale štastný.
Pěkně vystavěná báseň, Olde.
Ale Jardo, už jsi to vyhrál! Laskavost, pochopení a láska (míním agape)
je Tobě vlastní, znám tě léta, to nám nevymluvíš. Ten závod jsi vyhrál! :-)))********
Hezká přirovnání. Filosofování mám rád. Ale nevím, jestli si zítra (nebo kdykoliv jindy) na ta přirovnání a filosofování vzpomenu? Možná bych čekal o životě víc, než v básni vidím, možná jen nevidím. :-)
Ale mohol by si si predstaviť život aj ako trasu po cieľovú pásku; zato, že cieľová páska je za zákrutou a nevidíš, čo je za ňou, neznamená to automaticky, že za ňou sa rozplynieš do ničoty.
Ani že víťazstvom je nekonečný beh k cieľu.
Jasně - přesto to to pro některé lidi zní jako sumerština dík!
kvaj - ale prd: on život má nějaký smysl, z našeho pohledu vyšší, jenomže my nemáme receptory a tedy ani zkušenost na úplné pochopení toho, co jsme a co je to do prdele okolo nás. Naše supervěda je se skutečností srovnaná pouhými dohady a střípky saatelitních znalostí. I to je však pro lidstvo velký pokrok. Nejjnovější prognóza: 2050 (to mi bude 113 let) se bude už skoro všecko včetně staveb vyrábět na 3D tiskárnách...
Irenko - tebe jen tak něco nebere, viď?, vidělas toho v životě už zbytečně mnoho...
MarKu - nazdar a dík.
Existuje jedna poměrně sofistikovaná definice života podobného ladění jako tvoje báseň v próze. A sice: "Život je trajektorie prostoročasem mezi porodnicí a krematoriem, zbavená vyššího smyslu a realizující se pouze více či méně různorodou a bohatou množinu zážitků." Část té definice jsem před časem použil do názvu jedné své povídky.