Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAj ty mi chýbaš, sobota
Autor
gabi tá istá
neznášam rituály
v ktorúkoľvek minútu sa zobudiť
a vedieť s istotou
aké meno má deň
ostnatým drôtom oddelené
všedný
upratovací
sviatočný
z čistého rebelstva
rozkopávam tradície
zrazu
rozmixovaný týždeň
chutí nevýrazne
v každom zo siedmich tanierov
nasávam vzduch
ňuchám
žiaden z nich nezavonia
čistou podvečernou sobotou
15 názorů
gabi tá istá
05. 04. 2018presne, hanka!*
mam rada "svoje" ritualy, mat na vsetko dostatok casu, nikam sa neponahlat, tesit sa na to, co ma caka, mozno uz za rohom:)
Upratovanie, prezliekanie perin? Ked mam chut, urcite si nimi nekazim volnu sobotu...a sviatky su pre mna vtedy, ked mam doma deti...bez ohladu na kalendar...
*****
Rituály nás vedou ovšem v cyklech života, ke smrti, pak se jí tak nebojíme. Díky rituálům se k ní blížíme víc a víc. Jinak se dělá, že neexistuje. Jsou pro mne důležité...a soboty miluji, je to jediný den, kdy mám volno a navíc plním své Božství Ženy - bývám sobotní babičkou.
Buď skromná, Gabi. Nezakaluji. Pomalu tavím Tvoji ryzost. Chce to žár času.
gabi tá istá
04. 04. 2018pěkné pěknější, už len nejpěknější mi chýba, ale ja som skromná, Vigan a Karolko :)
gabi tá istá
04. 04. 2018áno, Irča, už viem, aký je rozdiel medzi rituálmi a úchylkami
gabi tá istá
04. 04. 2018presne, agátka! poviem mame :))))
ale viem :) ale mám na mysli jiné rituály... ranní kafíčko, odpolední dvacet minut pro krásu... a tak.. na úklid a takové divné věci jako myslíš ty, tak na ty nemyslím :)) převlíkání peřin přesně na den... to je úchylka, to není rituál :)))))))
gabi tá istá
04. 04. 2018upratuješ zásadne v sobotu a v nedeľu varíš vývar s rezancami? periny prezliekaš na Vianoce zásadne 24.12., ani o deň skôr? ak nie, nevieš o čom píšem, agátka :)))