Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠkodná
Autor
Dodola
jsem dopis
který nedošel
jsem hnízdo
blízko na dostřel
kde z nakradených vajec strak
úbytě vyseděl bazilišek
a okno ostří do tmy zrak
na stopy potrefených lišek
jsem škodná s mordou vždy lačnou
nedám se zmást
jen ruku měj prosím vláčnou
když sklapne past
klidně si nabij
úspěšně zlomená
o(d)pouštím levou zadní
a až den padne na
prořídlou stopu
jen ty mě zabij
18 názorů
Nemámpřezdívku
15. 12. 2020Nádherná
A o srozumitelnost si nedělej žádné starosti, baseň je naprosto snadno srozumitelná.
Myslím, že je to tak o hodně lepší, problémem zůstává ještě poslední sloka, kde bych klidně vynechal pod hlavní, na rýmu to nějak vadit nebude, naopak to prospěje rytmu, nemluvě o tom, že metafora prořídlá stopa je dostatečně vymluvená i hezká.
Děkuji a2a2a, zkoušela jsem upravit, ale nevím... aby to nebylo na úkor srozumitelnosti, ještě uvidím...
Docela hezká báseň, ve které je povětšinou hezký nenásilný rým a také několik nápaditých metafor, např.: ...hnízdo blízko na dostřel... ....prořídlá stopa... ...okno ostří do tmy zrak. Na druhou stranu se mi nezdá v první sloce poslední dvjverší, které působí i díky spojce ...a... jako přílepek navíc, i přesto, že obsahově i metaforou je naprosto v pořádku. Tam by to chtělo jako samostatnou sloku s nějakým doplňkem. V poslední sloce drhne rytmus a tím i rým v předposledním verši, umím si představit, že by tam to ...pod hlavní vůbec nebylo..., alespoň z mého pohledu by to provázanosti spíše rospělo, není nezbytně nutné na každý verš odpovídat rýmem, přednost musí mít rytmus, když už nás nic jiného nenapadne, co by současně do rytmu zapadlo. Tip za hezké metafory.
Evži, Goro, Karle, Atkij, Agáto, díky, že jste se nenchali odradit lehce morbidním zpracováním banálního tématu a gramatickými rýmy :-)
Tak to Gora trefila. Jsi opravdu Dodolo originál! Poetika, rytmika, drama a tolikrát už mnou zmiňovaný bonus pošťouchnuté myšlenky. Radost Tě číst!
Romantika na ostří...ta poslední sloka je výmluvná. Jsi autorka mnoha tváří, pokaždé ukážeš jinou, a také dobrou a zvláštní!
Evženie Brambůrková
28. 05. 2018Dost dobrý. /T