Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHey
Autor
Norsko 1
Hey
Ve světě veršů je mi nejlíp
Takových krasavic ti projde před očima
a ty přemýšlíš
co by se s nimi dalo dělat
Piš
nebo se z toho zblázníš
říkal mi kdysi
kamarád
Teď
se vrátil do Prahy
je
šťastnej
s ženskou
má
práci
a žije si
jako král
Čeká
snad i dítě
ale
nechodí
nevolá
a
nepíše
už
vůbec nic
Žiju jak umím
Každej komín přivádí mě
do extáze
Každá válka
tlačí mě ke dnu
Čistá duše
s ekzémem na obzoru
Hojný výskyt
krkavců a klíšťat
Zlatou žílu
do žil
dejte mi
neboť
ztrácím sílu
bojovat
s vlastním osudem
28 názorů
Přes dvě zahrady od nás bydlí mladá rodina. Mají tři malé děti,vypadá to,že jsou št´astní a každý víkend k nim jezdí dvě nebo tři další spřátelené rodiny s malými dětmi. - Trampolína ,bazén ,křik,že se budí i kuny na půdách... Možná takhle nějak vypadá štěstí,možná připadáš svému bývalému příteli jakožto svobodný nějakej divnej.
První strofa je velmi pěkně napsaná. V jednoduchosti je síla. Tip.
Vracím se kvůli opravdovosti každodenního života v básni, znám ji i z tvých ostatních, ráda je čtu, vždy něčím překvapí.Tahle ale víc:-)
Také bych závěr druhé zestručnila...
Na to, jak tě znám až překvapivě dobré. U obou básní bych byl v závěru stručnější, v první bych se obešel bez ...už vůbec nic..., u druhé poslední 4 řádky. Myslím, že vyznění bude ještě ostřejší. Obraz s komínem je svým způsobem provokující a lze ho vnímat i dvojsmyslně, ale je výtečný v kontextu s obsahem i zvoleným jazykem.
Pojeď do Medlova, tam přijdeš na jiné myšlenky...
Docela rád Tě poslední dobou čtu.
Díky snejku. Atkij, zkus CROSS club, tam jsem několikrát čet, je zaznamenáno
Whitesnake
05. 06. 2018... a onen komín? Už vidím jak se N směje. Je to prostě pedofil (regionální, ale i tak :-)
Whitesnake
05. 06. 2018Imponuje mi nehraná civilnost výpovědi trochu po vzoru klasických pouličních poezií v duchu 60./70. let ... někdy bolestínská, někdy i sebemrskačská, ale nakonec všechno přebije pocit upřímnosti.
PS. stejně si myslím, že "civilnost" je přece jen hraná. Ale umně.
Jeff Logos
05. 06. 2018V extazi komínu vnímám z pohledu S. Freuda mužský penis.
Soucítím:-), jen jsem nepochopila extázi z každého komínu /rozuměj, máme Kominictví/
Jeff Logos
05. 06. 2018Tak tohle dílo jsem si užil. Nadchlo mě, dík.