Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvětina
Autor
Musaši
Květina
Mčenliví svatí
už nikomu nic neříkají
a přece kdosi na podstavci sochy
nechal květinu
Baroko obklíčil spěch
na čtyřech kolech
I chodci se ženou
odkudsi kamsi
v hlubokém předklonu
leč nikomu se neklaní
Chtějí být hlavou dřív v cíli
Pohyb a klid -
Až kytka zvadne
objeví se zas nová
jak mince zrána ve Faustově domě
studente
26 názorů
Kdos poděkoval květinou
jiný v tom zázrak vidí
snad to byl dárek pro milou
šla kolem s davem lidí.
My jsme studenty života
někdo se nad tím vzteká
další se tomu chichotá
a třetího to leká.
Přitom jen stačí pochopit
přesně jak básník píše
nechtějte svůj čas předhonit
věnujte se své pýše.
kouzelná_květinka
16. 02. 2020kopretina je sprostá kytka, ta pfff rozhodně dělat neumí ... možná pf a to jí pak opadnou šecky okvětní lístky a je po ní
A to citoslovce používají jenom kytky, nebo i ostatní plevel? Nedokážu si dost dobře představit, jak kopretina dělá pfff...
kouzelná_květinka
14. 02. 2020PF možná, ale pfff je speciální citoslovce užívané především pro Tebe
PF se posílá nějak kolem Nového roku, ale chápu, že kytky to tolik neřeší.
kouzelná_květinka
11. 02. 2020pfff, Zborouši, taková výzva se neodmítá a vůbec to není sebestředné!
Schválně jsem se sem přišel podívat, Kytko, co sebestředného jsi sem napsala a dopadlo to podle očekávání...
některé kytky jsou skoro věčné :-)
Diano,
dříve jsem často chodil po horách (většinou po Beskydách) a nekolikrát se mi stalo , že jsem v úpné pustině v lese našel u křížku čerstvé květiny. A kolem ani živáček. Připadalo mi to jako malý zázrak.
Nomene... ach má hlava děravá - vžyť já to četl, ale už kdysi v dobách mých studií, někdy kolem roku 1965... : -))
Kolobajdo ,
student v Jiráskově staré pověsti české Faustův dům se přestěhoval do čarodějova domu a když tam nacházel každé ráno znova a znova minci,začal si užívat a přestal studovat. Nakonec si ho odnesl čert dírou ve stropě. Květina je tu na chvilku a zvadne ,ale na podstavci sochy , kterou už nikdo nevnímá , protože ji velmi dobře zná ,je to záhada. Možná znamení. Nevím . Já se pokouším být jen studentem ,který přemýšlí nad takovýmito znameními , ne požitkářským vševědem Faustem.
qíčalo ,
já pochybuji ,že to byl Mefisto , kdo dal k soše gerberu. Spíš bych to viděl na nějaké novomanžele.. Ta kytka totiž vypadala jako ze svatební kytice.
vesuvanko ,
to život vytváří nečekané kontrasty. Když jsem byl malý , byla před sochou ,kterou popisuji benzínová pumpa a v pozadí hospoda.Dnes je kolem cosi jako parčík ale za pár stromečky sviští auto za autem.
Leraku,
myslím ,že my všichni , kteří se aspoň trošku pokoušíme jít po duchovní cestě , jsme věční studenti.
Dodolo,
ten pohyb je dočasná záležitost , ale ten "klid"(socha) už trvá asi tři sta let. Ale pohyb je i ve změnách kolem té sochy..Jen za můj život se všechno kolem ní změnilo k nepoznání . Možná to prostředí kolem je svým způsobem "krásnější" ,ale rozhodně ztratilo duši. - A nebo jenom já jsem jsem moc velký romantik.
Diano , gabi ,Štírko ,
možná si pamatujete , že jsem psával o bezdomovcích pod sochou Sv. Jána. Stala se ale zvláštní věc - ti bezdomovci kamsi zmizeli. Asi se někam přestěhovali nebo přestali pít.A dokonce se jednoho dne na podstavci objevila květina - červená gerbera jako ze svatební kytice. Viděl jsem v tom cosi symbolického a tak jsem o tom napsal básničku.Ale nestalo se ,co jsem očekával. Další květiny se tam už neobjevují.
Má to myšlenku, má to hloubku. Jen tu nějakou paralelu mezi studentem a Faustem bys nám mohl vysvětlit... /**
Sleduješ posuny a pohyby opravdu detailně. Už ten úvod, jak oko na jehle. I tomu předklonu, dal bych svoji poklonu. Jen ten student mi trošku "překvapil" Je to pěkná poezie. Líbí se mi.
gabi tá istá
30. 08. 2018ach jo...hlavou dřív v cíli *