Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZE ŽIVOTA HMYZU
Autor
srozumeni
35 názorů
Pavouk nikoho nesežere . Jen málo druhů pavouků má tak silná kusadla , aby mohli prokousnout lidskou kůži . Ale stav po kousnutí zápřednicí je velmi nepříjemný .Kousnutí je extrémně bolestivé , zasažené místo silně opuchne , dostaví se velmi vysoké horečky . Dospělý člověk by na životě neměl být ohrožený , ale u malého dítěte je větší nebezpečí , protože záleží na množství jedu v poměru k velikosti těla .
Marcela.K.
18. 12. 2018Musaši, my to máme doma rozdělené. Dcera má fobii z pavouků a já z myší.O tom byla ta moje poznámka ;-) Ona se bojí, že ji sežere pavouk, já zase myslím, že mě by sežrala myš. Takže tak nějak ;-)
Marcelo ,
není pavouk jako pavouk . Velcí sklípkani uloví i myš nebo malého ptáčka . Indičtí stromoví sklípkani disponují neuroparalytickým jedem , který může zabít i člověka . A že u nás jedovatí pavouci nejsou ? To už taky není pravda . Lodní dopravou na Labi k nám byla zavlečena zápřednice jedovatá . To už je pavouk dost nebezpečný . Pro malé děti určitě.
Marcela.K.
18. 12. 2018Rozuměla by ti moje dcera...já říkám pavouk není myš, ten tě nesežere :-D
Takže to není o lidech, jak by napovídal čapkovský název a první verš, i tak platí zde naštěstí všeobecně sdílená slova M. Gobitové
https://www.youtube.com/watch?v=WwQ7tQVUokI&start_radio=1&list=RDWwQ7tQVUokI&t=70
Já vždycky pavoučka opatrně vezmu do hadry a vyhodím ho z okna .
Básnička se mi líbí , jen tě musím jako biolog trošku poopravit . Pavouk není hmyz třeba právě proto , že má osm nožek . Hmyz , tedy v e stadiu imaga , má nožek vždycky jen šest . tip.
Dianka, máš môj obdiv... synovia nemajú s hadmi problém, chytia do ruky, odnesú hada z cesty, vo mne je nejaká brzda, desia ma...keď boli deti malé, nechápali to, v zoologickej ma postavili pred hadov, mala som ich pozorovať cez sklo, "zblížiť sa" s nimi...cez sklo to šlo:) Obdivujem ich krásne sfarbenie, ladný pohyb...ale nie pri mne:) A už vôbec nie v mojich rukách, nenabrala som ešte ani raz odvahu...ale neublížila by som im... mám radosť zo synov, že milujú všetko živé, hady tiež:) Z potuliek po horách mi posielajú fotky, niekedy celé hadie rodinky...
8hanka - představ si, já hady obdivuji pro jejich eleganci, krásný pohyb a když vezmeš hada do ruky, je hedvábný a teplý! Vím to, protože hady sbírám z cest - tedy většinou jsou to slepýši - a nosím je do bezpečí. Nikdy mne žádný neštípl, jen jediný se - asi strachem - potento a rovnou mně do dlaně. No ale poblíž tekl potok, tak žádný problém :-)))
Evženie Brambůrková
15. 12. 2018Předpokládám, že raději než se mnou, budou žít s rostlinami v zimní zahradě. Nechám jim pootevřeno. :-))) /T
bežné domáce pavúky mi nevadia, do ruky ich neberiem, nehladkám, ale inak ich rešpektujem a nevyhadzujem, to musím len vtedy, ak niekto neznesie byť s nimi v jednej miestnosti, vtedy ich opatrne podberiem a prenesiem von, ak mrzne ako dnes, tak len do inej miestnosti:)
To s hadmi by som si nevedela predstaviť spolužitie ani na sekundu:)
Mám perfektní recept: "Hmyzoun se přiklopí zavařovačkou (ještě rád do ní vleze, na to brzy přijdeš) flaška se přiklopí a obsah se vynese ven z domu - a je vymalováno! :-)))*
Pre mňa je oveľa zaujímavejšia tvoja prozoidná poloha. Toto mi prišlo také trochu zbytočné / v rámci výpovede, obsahu a rozsahu./ Dalo sa to napísať-opísať možno piatimi riadkami. Takto je to, budem sa opakovať, príliš popisné, bez väčšiho dôrazu, bez zaujímavých spojení, obrazov, bez vtipu.na mňa pomerne plytké Mrzí ma to.
Já mám taky takového jednoho Sekáče. Koupě se se mnou ve vaně a plave kraula. Motýlové, vážky, pavouci a vůbec blanokřídlý jsou moji přátele.
Teď jsem se Ti taky odporný a obsypala ses pupínkama... promiň! Ale kdo ví čím jednou budu?
Jiři, tušilas i předtím dobře, ono pohrávat si s mnohomyslností je tou nejčerstvější vodou na můj mlejn..
A propos, ustojí či neustojí tělísko pavouka průlet vysavačovým potrubím na plný plyn? Filosofický smajlík, jakých dnes rozdávám po hrstech.
Jiřinko :),
tak si představ, že to nemazlim se s nimi může mít třebas i podobu proti nepříteli spravedlivě rozběsněného manžela, vůči tobě ovšem galantního, který tě zachraňuje coby pavoučí rukojmí z vany. Nebo ták něco.
Už je to o kousek lepší představa?
To jsi k němu ještě hodně laskavá, soudím podle těchto veršů. Hezky ses s ním vypořádala.