Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRáno
Autor
Báseň_roku
Prší
otevřeným oknem
věje do pokoje
chladný vzduch
do tmy zahraje budík
a rozsvítí se lampa
Navzdory příběhu
prohraných bitev
nesplněných snů
špatných rozhodnutí
a kroků vedle
se v unavené tváři
zračí pokoj
Za vším tím
totiž nikdy nezhasla
Naděje
Díky za vláhu
beránci na nebi
dík za dar života
Beránku v Nebi
11 názorů
Hodně popisná a od třetí sloky až patetická ve výrazu, myslím, že většina rán je klidných, všedních, nebojovných a s odpočatou tváří. Určitě autor měl dobrý úmysl, ale zde to působí až proklamativně a hodně rozkročeně.
Zajíc Březňák
28. 09. 2019No, hezké to je. Souhrn životních proher jak je zde podán ovšem vede spíše k rezignaci. Nebo v lepším případě k vzdoru. On totiž ten Beran v nebi umí být i pěkný prevít. Báseň spíš pro otupělé ovce než pro člověka, který všechno prohrál a přesto se nechce vzdát.
Z môjho pohľadu to "Děkuji" je logickým vyústením predchádzajúcich riadkov
a pridám aj odkaz na Krylovo "Děkuji"
https://www.youtube.com/watch?v=KKN0BcGCi8I
Někdo vstává - trochu jako scénář, čekám, kam se děj rozeběhne, a ona už děkovačka. Naděje se uklání, konec představení:) Mi to přijde málo na báseň - ale nench se odradit někým, kdo básničkám moc nerozumí, ale je taaaakhle chytrej:) ...náznaky počínající poezie tam jsou - neléčit! :))
Thea v tramvaji
25. 09. 2019Já bych ta slova díků v poslední strofě troch víc znejednoznačnila :) mi to přijde moc. Teda na mů vkus :)
Thea v tramvaji
25. 09. 2019Já bych ta slova díků v poslední strofě troch víc znejednoznačnila :) mi to přijde moc. Teda na mů vkus :)
Zdá se mi jako vyzrálá báseň. Jakoby orámovaná, kompaktní. Ze tmy se objeví obraz a já vidím najednou starý hezký film.
Radovan Jiří Voříšek
22. 09. 2019mám slabost na Božího Beránka, Lva z Judeje ...
na verše díků a chval třeba i za obyčejná rána