Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJiné Velikonoce
Autor
Movsar
Jiné Velikonoce
Slyšíme v rozhlase a televizi, že Velikonoce letos budou úplně jiné, jaké nikdy nebyly. A míní se tím sociální izolace, nemožnost konat a účastnit se bohoslužeb naživo. Velikonoce úplně jiné budou, ale z podstatnějšího důvodu: poprvé v historii bude v takové míře, jakou dnes vidíme v médiích, konfrontován svět pověry se světem vědy. A možná kněží tohle tuší, a proto jsou, nikoli pro změnu formy svých kázání, tak znervóznělí.
Básník o Květné neděli
Zavře knihu, rozhlas, vodu. Oblékne zimník a trochu špinavé boty, otočí šálou a několikrát klíčem, jakoby poslední člověk zamykal za světem, a vyjde do ulice. Pár kroků a je v parku. Z kapes nasype ptákům, hypnotizován jejich nesrozumitelností chvíli na ně hledí; vzpomene "svatého Františka, Rufina, Angela, všechny jeho kamarády". Obtékán slunečním oparem zmizí z dohledu žen, otců, dětí.
Brzy
Už brzy z podpaží noci vyrazí pot a náš spánek ztěžkne. Tma bude krátká a děrovaná jako punčochy kokety. Milence nic, ale osamělé ženy pod dekou krátce něco zastudí. A nikdo si nebude jistý, jestli usne a když, jestli se probudí.
4 názory
Velikonoce byly, jsou a stále budou v každé době jiné. Pud sebezáchovy je silnější než tradice a zvyky. Zajímavá poznámka o rozpačitém kléru a jeho konfrontace se světem vědy. Dobře poznamenáno.
Ano, pro někoho jsou tyto velikonoce jiné, pro někoho stejné. Ale Tvoje miniatury jsou vždy krásné.
...co s jistotami, když vše je tak nejisté a nejvíce to, čím jsme si byli tak jisti...