Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seportrét___
Autor
Philogyny
Portrét nebe s olověným poklopem
věrný portrét tebe
-
-
-
jsi starý les
pod bývalým lágrem
lom a
štěp
do našich hlav
mám v tobě strach
místo mechu kameny: na nich kvítky
bílé jako Ondine
kolik hrobů
kolik kostí hostií modliteb
kolik mlčení
čenichy mých fen vysoko nad zemí
bojím se pokaždé stejně
kveteš jemně
po kamenech hořký stín
každý den ho zastřelím
a ty mne ---
---
---
---
21 názorů
děkuji... ač možná neporozumím správně... rozhodně procházím Tvým lesem (i já miluji les a bývám v něm sama) ...
pro Gora
Každý den šlapu po "historii"... pořád ji načítám, nedá mi to. Je to na dlouhé povídání. Dneska mi umřela švagrová. Ráno měla chuť na nanukový dort a pak byla mrtvá. Šla jsem do lesa. Do toho, co je v básni. Mžilo. Po cestě fotila vlčí máky, duběnky...když jsem do něj vešla ( už zbyl jenom kousek, vykáceli ho, zplanýrovali a vysázeli nové stromky) přivítala mne tma. Nafotila pavučinu. Ta fotka je černá. Pošlu link. Bez psů bych tam nešla. To nejde popsat, to se musí prožít. Pak vyšla nahoru a měla pocit, že jsem někde jinde...pořád je co objevovat. Jinak je tam to víření slov, jak píše lawender...les je plný divných zvířat... :) Děkuji.
Karpatský knihomoľ
23. 05. 2020Je to taká svedecká výpoveď o vlastnom videní sveta, pri ktorej nemám pocit, že sa v nej klame. Pritom by to nestačilo, ak by slová neboli aj chytľavé až prenosné, aspoň na mňa.
Evženie Brambůrková
23. 05. 2020Mám ráda básně, které jsou vidět.
Krásná báseň. Skvělé prolnutí rovin. Jen maličkost mi trochu překáží, ony dva jednoslovné verše tuším 3 a 4. po kurzívě. V.ytrhují mě ze světa představ, do kterého jsem sotva vstoupil, jinam, do náznaku prožívání.
Kdyby to šlo, dal bych více tipů.
Krásně napsané a působivé. Při čtení se mně vybavila květina asfodel (Asphodelus) s bílými květy a červenavými žilkami na okvětních lístcích, která byla v antice symbolem smutku (spojována s podsvětím). TIP
blacksabbath
23. 05. 2020co všechno se dá ....slovy v portrétu namalovat.......krásné...ukládám si ......*/*****
Vztah, ktery vsim prorusta a prokveta, nebe pod poklopem... zda se, ze Ty do nej smis.... ale bezpecno tam, zda se neni...
větrný portrét mě ... :) a tím koncem smě zas odstřelila - ono to víření slov je hrozně zrádné, nikdy nevíš, v kterém je střela - až když to koupíš