Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJe mi jich líto
Autor
PavelK
Ze všech půllitrů, ve všech hospodách
uletěla pěna
teď si ty chuchvalce
sedí na atmosféře
jako kvočny na vejcích
a mě je tolik líto všech pijáků
maj po radosti
a já mám radosti plnou oblohu
21 názorů
Jo něco na tom bude. Lidstvo přichází na svět, aby ten svět vypilo, asi to je smysl života, ten cíl.
Dík.
na časové ose
přibyla dvě ikska
stejní a přec jiní
popíjejí v krčmě
jahodový Watson
a jeho přítel Holmes
Všechny Tvé texty jsou vesměs příjemně pozitivní s milou dávkou humoru. To vůbec není málo.
jaroslava. anna
30. 07. 2020Pěna z piva je v nebesích a my pivaři slzíme, až začne pršet, budou to hektolitrů patoků a my budeme opět slzet. Jo jo máš T.
Radovan Jiří Voříšek
29. 07. 2020hravé, nápadité, líbí se mi i to, že má báseň jakési vyústění, tedy závěr
...áha! Tak teď už konečně wim kam mi vždycky ta pěna z píva tak rychle zmizí...! :)
Tvůj text si řadím do kategorie poetistická báseň. Nezval a mnozí jiní by z Tebe měli radost:)
Proč ne?
Díky za reakci. Obsahem básně je radost se života. Taková ta radost, kdy někoho škádlíš, přeháníš a on (čtenář) ví že to nemyslíš vážně, doslovně to nebere, takže solidárnost je blbost. Jinak s tím, že jsem nevyužil víc nápadu máš možná pravdu, ale mám své meze (a mám rád krátké básně). Jak říkával folkový textař Jirka moravský Brabec: nikdo nenabere víc než jakou má lžíci. S dvakrát vyslovenou radostí v závěru mám i já problém, to jsem měl nechat ještě dozrát.
Děkuji moc za konstruktivní kritiku.
Milá drobnost. Snad bych vypustil poslední sloku, jednak se v ní opakuje dvakrát radost, což poezii většinou nesvědčí, jednak opakuješ, co jsi napsal předtím, a sice, že je ti líto všech pijáků a z toho plyne, že jistě mají po radosti. Ten vstup, nápad s ulítlou pěnou je sám o sobě bezvadný, ale příliš jsi ho dál nevyužil. A potom, jako pivař bys měl být solidární a neradovat se z neštěstí jiných, leda, a to může být klidně pointa, že se snažíš přesvědčit, že alkohol (pivo jako chléb?) neprospívá. Ale milý, hravý text.
Děkuji všem za komentáře a za tipování. A taky děkuji za hezké přivítání.
MindlessMimi
13. 07. 2020představuju si ty zaskočený pijáky :-)
Zajímavý nápad, živě si takovou oblohu představuji :-))), TIP
Vítej na Písmáku!