Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sex150x
Autor
Můra73
Čekáme -
bezinky na peróně
už dozrály.
23 názorů
Text může zůstat dvěma střípky ležícími vedle sebe bez vzájemného propojení. To jste si Vy pro sebe našli a ze střípků Vám vyšlo haiku. To mě moc těší a děkuju. :)
Nádherné. A přitom se nezdrahám říct "učebnicové" haiku. Pro mě je to veliké umění. A domnívám se, že i pro mnoho dalších haiku pokusitelů.
Dvě ideje, přesah, tudíž nedořečenost, kterou si v sobě čtenář po chvilce vstřebávání dokáže zpracovat sám. A stává se součástí textu. Vlakem moc nejezdím, ale zde jestě ochotně čekám a těkám, jak trefně poznamenal a2a2a.
Evženie Brambůrková
22. 08. 2020A bude likér!!!
Ať spadnu pod první vlak, jestli lžu, když píšu, že se mi to líbí. ;-)
Len narýchlo, je to tu o niekom inom.
Silene, som milo prekvapený.
Gora, to som rád.
KK, Peter, a nám, co jsme docela nerozuměli, se teď trochu víc rozevřelo tvé haiku o návštěvě jeho hrobu. (Snad si to nepletu.)
Básnik Ivan Krasko bol popredný predstaviteľ Slovenskej literárnej moderny. Za celý svoj život vydal iba dve útle zbieročky poézie a s haiku zdanlivo nemal vôbec nič spoločné. A predsa keď som sa po prvýkrát stretol s týmto žánrom, spomenul som si na jeho verš: nehromadím hluché slová. Alebo v inej básni: no nikdy nepíš to, čo necítiš, / čo v tvojom srdci zrod svoj nemalo; / obchádzaj krasomluvu jako mor / a vyhoď z textu slovo jalové. No nie sú to v podstate definície haiku? Kraskovi, ako básnikovi, dodnes verím každé jeho slovo a autorke tohto haiku vlastne tiež.
Ano, když je co sdělit, stačí čtyři slova. Ale to není největší přednost textu. Předností je tradiční poetický výraz a zejména přenos (zachycení těkání myšlenek), tedy jakýsi děj znásobený výrazem ...už dozrály...
Prekvapením je pre mňa free-form.
Dobře vyjádřená atmosféra dění na perónu...
Někdy se čeká /příliš/ dlouho:-)
blacksabbath
21. 08. 2020až přijede vlak....bude bezinkový likér....ňam