Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvět krásných madon
Autor
Umbratica
Plastové madony za výlohou
ty bez Ježíšků
upírají své snivé
nehybné oči
na druhou stranu ulice
jako by napjatě sledovaly
nějaký poutavý
snad romantický film
Stromy se barví do červena
a chodci s deštníky rozličných barev
hbitě leč pozdě uskakují
před vodou ze zrádných louží
již rozstřikují nablýskané vozy
těch kteří nechodí pěšky
Madonám v letní kolekci
už začíná být zima
a jak se tak stmívá
rády by možná pozměnily
polohu výrazných řas
Nedají ale na sobě znát
nesmělou touhu
po přiléhavém plášti
který by ještě zvýrazňoval
gotickou štíhlost jejich těl
svou tváří bez emocí
hrdě utajují
palčivou touhu sošných postav
po tvaru písmene S
který smí do vzduchu narýsovat
jen a jen dítko
opřené o ženský bok
....Pak někdo zastaví před obchodem
muž celý v černém
vystoupí z drahé limuzíny
a vykoupí všechno
jak to tu na kom visí
Teď nahé madony
jsou už jen hubené osamělé
plastové plaňky v plotě
a z rudých javorů
se solidárně snáší
za listem list
za listem list
za listem list
35 názorů
Filosofko,
jsem ráda, že tě básnička zaujala a moc ti děkuji za patnáctý tip pro ni, který mi umožnil vložit dnes další dílko Já - Bukowski.
Moc se mi líbí téma i nový neotřelý pohled na moderní "umění" ve výlohách. Teď budu koukat do výloh úplně novýma očima :-))
vázaný, nevázaný, mohu nezávazně říci :-)), vážně se mi líbí, co je dobré a co mne oslovuje, měj se nevázaně :-))
Markel,
jsem ráda, že přicházíš na chuť i mým volným veršům, nejen těm vázaným.
blackie,
všimla jsem si, že někdy do nich píchají děti prstíčkem přes sklo výlohy " jen jako".
law,
já se snažím stále promněňovat, ale spoustě čtenářů se to nelíbí. Obzvláště Stařec Bukowski II, III byl ostentativně ignorován a možná vzbudil i pohoršení. Pokud se nechci stát Van Goghem, kterého za živa všichni ignorovali, musím se přecejen přizpůsobovat zákonům trhu.
blacksabbath
18. 09. 2020já jsem to pochopila Um......ty moje chudinky nevidí ani to a ještě do nich píchají.....:-))))))
Nami,
Pánbu nepije. Je všemohoucí, tak proč by pil, když nemůže mít žádné problémy ?
blackie,
ty moje madony sami sebe vidí. Vidí svůj odraz v rubu výkladní skříně.
Nami,
dle jisté definice vznikl oděv proto, že bylo nutné jisté části těla zahalit, aby tím byly záměrně zdůrazněny. Takže to by odpovídalo i tvým teoriím o ráji. Zajímavé ale je, že nevyhynuly ani kultury, které šaty neznaly vůbec a do příchodu bělochů o nich nic neslyšely.
Alegno,
o fantazii strach nemám. Spíš je problém v tom, aby se čtenářkám a čtenářům výplody mé fantazie líbily.
Aleši,
myslím, že za to listí mohou až pruderní kněží o mnoho set let později. Michelangelo nikdy nikam žádné listí nemaloval a tak po jeho smrti musely být do Sixtinské kaple přimalovány četné roušky. Teprve když na konci dvacátého století Japonci Sixtinu restaurovali, roušky byly odstraněny a fresky se zaskvěly ve své původní kráse.
Jo,jo. Jak se píše v bibli. Nezralý žňovky. Pánbůh je nechtěl ani do kvasu na jabčák.
(Žalm 32. podle Matouše.)
Nami: jak Eva pořád jedla ta jablka, měla dost kyselý výraz v obličeji...proto se Adamovi nejdřív moc nelíbila. Ale neměl jinou možnost, tak to risknul...
sami sebe nevidí......nevidí v proměně esteticky vytvořený ohoz.....*/****
krejčovské panny
bezhlavé
ač nevidí nic mění svět
z namalovaných skic
čím dál víc
rozpíchané
To bylo totiž tak: Eva už snědla asi dvě kila jablek, (všude kolem byly ohryzky), ale Adama pořád nepřitahovala. Tak si zakryla klín listem a už po chvíli Adama začala zajímat skrytá krása.
Tak na vině není kobra,
stačilo utajit bobra.
Pak se pomilovali a šli hrabat listí.
Obrať Evo list
Adam si chce číst.
Nádherně je v ráji,
když listy opadají.
A tím jsem si jist.
aleš-novák
17. 09. 2020kdoví, jak to s tím listím tenkrát bylo...
Kvůli komu si ale A + E ty listy nasazovali, když oni už se znali zdřívějška a Bůh je vševědoucí a vševidoucí i přes listy ? Že by kvůli hadovi ?
aleš-novák
17. 09. 2020otočme list, řekla Eva Adamovi...
Aleši,
ano. Ta možnost je tu také. Báseň ponechávám jako otevřenou hádanku. Ať si ji každý zodpoví, jak chce.
vkrádá se obraz madon ve výkladních skříních amsterodamského Red Light District...
Evženie Brambůrková
17. 09. 2020Probouzíš představivost. A to je dobře.