Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semezi dveřmi
Autor
atkij
pod střechou teplo v peřinách
přízemí staví na nohy den
nakloněni k sobě lepším uchem
politicky diskutují
co pro ně znamená nynější lockdown
a nevšimnou si otevřených dveří
---
jako kohout na hřadu
bažant na peřiňáku
---
dobré ráno!
dobréráno zakroutí krkem
a ptá se: kdes zapomněla psa?
---
na plotně plave maso
o dvě lžíce mastnější
zvyk - plná sklenice sádla
za oknem - prázdný chlív
/před válkou stavěný dříve než dům/
---
oprýskanou kůlnu
od léta obrůstají
tři rostlinky psího vína
jen jedna vyrazila vzhůru
---
směje se:
zemina!
neříkej hlína
polem nejde golem
víš kolik kompostu zvedlo zahradu o třicet čísel?
---
léto sklizené
podzim puká jak vlašský ořech
jádro šťavnaté
v kuchyňských hodinách skořápka - čas
---
na stole prkýnko
na prkýnku krajíc
na krajíci nůž
ostřím na proužky
proužky na kostky
už
17 názorů
Myslela jsem to tak, že cítím tu potřebu co nejvíc si zaznamenávat do paměti, na dobu, kdy už obrázky prožitků nebudou moci fakticky přibývat... Pěkný večer, el.
Asi budu dělat něco podobného se svými básněmi. Když je ta možnost, budu vkládat každý den do dílny jenu básničku a třeba se každý měsíc jedna nebo dvě uchytí v myslích čtenářů. Z každé jikry ryba nevyroste.
Blesková zátiší. Momentky focené bleskem slov a pak posouvané v mobilu jako řetízek obrázků.
Silenko, máš mě přečtenou. Takže bez námitek. Hlavně, ať ještě dlouho stejný scénář...:) ... A nezměřitelně. Vzhledem k tomu, že místní podloží mělo k úrodné půdě daleko...
Guy, Tvoje jo je jako jojo - radost:)
(Tak kolik kompostu?
Zmíněný druhý řádek je příznakovým plátkem ze tvých gyroskopických sendvičů. Těžko se mi objektivně posuzuje, beru již příslušné formulace za tvůj rukopis.)
Tys vyšla těmi otevřenými dveřmi ze začarovaného kruhu koronakrize a všímáš si, prožíváš a zaznamenáváš.... Tip.
Líbí se mi to! Opravdovost a upřímnost! Jo a jednoduchost! Ta je nej :)
Evženie Brambůrková
12. 11. 2020To je super. Bažanta nemám, ale psa bych zapomenout někdě mohla. Ještě, že on hlídá mne.
Ale Jitko, klidně jsi mohla u věnování moje jméno uvést... nebo se snad stydíš?... ;-) ;-) (budu doufat, že mě za komentář nebudeš chtít trhnout mezi dveřmi)
blacksabbath
12. 11. 2020je to jako....jako.....koláž obrazů z písmenek.....wow......*/**********************
Bezvadné fragmenty, Jitko, jako bych sama viděla....
přístupnější pro čtenáře než jindy... a znovu tak lidské i vtipné.
nakloněni k sobě lepším uchem
politicky diskutují