Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStarý songy, starý city
Autor
annnie
Starý songy, starý city... Matylda, středa 24.2.2021 večer
Kdosi přišel s kytarou
Anna poslouchá starý songy
a najednou
minulost
vstoupí do kuchyně
A Anně je líto...
Bože
tolik let
tolik vět
tolik štěstí
co se rozpustilo
jak kostka cukru v citronádě
tolik smutku
co našla Anna na dně...
Je to jen malej spleen
tak akorát na pět minut,
nic víc...
Nic víc
Zazpívej si, Anno
Anna poslouchá tango
a spleen je pryč
Musicien je kouzelník
Bílý a růžový holubice
kroužej kolem
Starý city jsou pryč
Anna má v duši klid
a bílá holubice
pleská křídly
vzlétá
a Anna vztáhne ruce
a hudba ztichne
a Musicien...
44 názorů
annie, děkuji za milou odezvu ke komentáři. Máš můj obdiv, že Santa Lucia umíš dokonce italsky :-))). Já jsem ostuda, že jsem se italsky nenaučila. V mládí jsem jsem se kromě povinné ruštiny a volitelné němčiny další jazyky nechtěla učit - nebyla motivace. Teď bych je potřebovala. Na "stará kolena" jsem se začala učit italsky, ale už mi to nešlo, tak jsem to vzdala.
Z barokní hudby miluji zejména Domenica Scarlattiho, J. S. Bacha, Georga Fridricha Hendela, Antonia Vivaldiho, Henri Purcella, Arcangela Corelliho..., z našich například Bohuslava Matěje Černohorského, Jana Dismase Zelenku, Pavla Josefa Vejvanovského...
Moderní muziku, mám také ráda - zejména temperamentní, ale vážnou moderní hudbu moc ráda nemám, asi jí nerozumím. Výjimkou je islandský hudební skladatel Jón Leifs (1899 - 1968), který byl inspirován islandskou přírodou, zejména mocnými silami z nitra Země, a tak mimo jiné vznikly skladby Hekla, Geysir a Dettifoss (největší islandský vodopád). Ať žije muzika! Měj se krásně :-)))
Vesuvanko, těší mě tvá návštěva! Díky za milá slova. Santa Lucia jsem uměla (a možná dokonce stále ještě umím!!!) dokonce italsky, ač jinak jen gelato a bon giorno :)
Já miluju spoustu muziky, barokní nevyjímaje. Třeba Purcella... A i moderní, včetně vážný. Ať žije music!!! Měj se pěkně zpěvně, pá a.
No ahoj, Křivodržko, vítej! Taky už mám pár kámošů, co už tady nejsou... Mně na to pomáhá jedině psaní... (A písmáci to pak, chudáci, musej číst :) )
Snad z toho háje jednou vyjdem zas ven, já tomu aspoň věřím... Tímto ti posílám holubici s trochou optimismu a dík, pá a.
Moc pěkná, působivá báseň, TIP. Připomněla jsem si svoje oblíbené songy, bylo by jich víc, například neapolské písně - byly doby, kdy byly otextovány česky, například Krásná je Neapol, Vrať se do Sorrenta, ale to už je moře let... Jinak mám ráda vážnou hudbu - od baroka po první polovinu 20. století.
Morticia Adams
28. 02. 2021Ach!
Morticia Adams
28. 02. 2021Díky za přiznání, hned je mi lépe, když viím, že nejsu sama takový tragéd. Ach, potřebovala bych nějaký příjemný čas s lidmi, s muzicien, bez povinností, bez toho šílenství okolo teď..
Milá black, všechny ty starý songy jsou vlastně přemletý do našich dnešních já, do naich dnešních dnešků, do našich dnešních básní... ne? A pámbu zaplať, že tak. Ne? To mi pošeptal vítr :) Dík a pá a.
Milá Mortície, díky. Popravdě, je to trošku básnická licence v rámci zmírnění tragiky :) Musicien hodně pomoh, ale spleen si cizopasnicky tak trochu potrval déle, byť mnohem měkčí... Takovej spíš sleenečíček :) Dík, a.
blacksabbath
26. 02. 2021Tvá báseň mi navodila otázku.....Kam zmizel můj starý song?....... a stejně......To všechno vodnes čas!........Čert ví kdy.........ale možná ........Vítr to ví............:-)))))...............*/******************
Morticia Adams
26. 02. 2021tolik let
tolik vět
tolik štěstí
co se rozpustilo
jak kostka cukru v citronádě
tolik smutku
co našla Anna na dně...Ach, prostě krása..jen obdivuju malej spleen tak akorát na pět minut, já mám spleen vždy tak na půl dne. ...*
to Abakus:
Je čas na tango a je čas na ticho... Slovenské tango??? To je nějaká zvláštní odrůda?
Pri tangu by sa mi vzbúrilo všetko a pri slovenskom tangu aj ten zvyšok.
Čo takto liečenie tichom?
Ohó, díky, atkij! Tvůj koment se zase dost líbí mně :) Hezkej den a do snů růžový holubice! Pá a.
Spontánnost je Tvá devíza, to se mi líbí. Poezii jsem si našla hlavně v první a poslední sloce. Vlastně mi z básně nakrásně stačí. Anna je má virtuální oblíbenkyně:)
Ahoj, Theo, díky za návštěvu! Jojo, je to s tou svobodou proces... Měj svobodnej den, pá a.
hezky se čte, kyž se jde ze smutku do klidu, vyrovnání.....za to díky***
pocity pěkně popsané. Dáváš tomu svobodu :)
Milá Tej, moc díky za čtení i souznění! Přeju krásnej zcela aktuálně slunnej den a.
Kočkodane, odhalils mě. Anna je známa tím, že nikdy nic nevyhodí... Například se proslýchá, že čočku má ještě tu nalezenou v pyramidách... Ach jo. Zase další ostuda...
Ovšem, jen tak na okraj: lepší prošlá expirační lhůta, než ta inspirační :) Doufám, že mý texty tě budou inspirovat i nadále, pěknej den a.
Staré songy, nostalgie, ztracené mládí?:) Ten pocit známe všichni (ti starší:), ale tady je to tak krásně vyjádřeno básní!!! Děkuji, že jsem mohla číst
Annnie, neboj já jsem od dětství Dádu Patrasovou už neslyšela. Takže Tě naprosto chápu :)
Děkuji za krásná slova :) Je milé je slyšet... Mě taky baví si s Tebou psát. Vždy mi přineseš něco nového! Něco co jsem neznala.
Také poslílám placáka a obejmuťák :)
„minulost
vstoupí do kuchyně
A Anně je líto...
Bože
tolik let“
Objevení potraviny s dávno prošlou expiracní lhůtou? (jen pokus o žert, jehož obsah nejapnosti snad nebude nesnesitelne velký)
Milá Lucie,
díky za pochvalu.
Ale teď smrtelně vážně: mám tě moc ráda. Jsem hrdá na tvý pokroky ve psaní (ač s nima nemám nic společnýho). Baví mě si s tebou psát. Ale ZAPŘÍSAHÁM TĚ: už nikdy never jamais nikagdá mi neposílej Dádu Patrasovou!!! Chápu, že k ní máš možná z dětství silnej vztah - já ovšem (z dospělosti) taky, jen s opačným znaménkem. Teď jsem si z toho ublinkla :)
K poselství druhé písničky (tu jsem neznala) se ovšem hlásím, prozpěvuju si a napřahuju ruku: placák! A obejmuťák, pá a díky a krásnej den a.
Já Lucie píšu...
25. 02. 2021Jojo... starý songy... a ještě city :) Báseň je moc pěkná! TIP!
Můj starý song, který je plný mých dětských vzpomínek :) Tak tato je snad ještě starší :)
Vzpomínky jsou krásná věc, pokud jsou příjemné. A nad těmi nepříjemnými se alespoň můžeme zamyslet, i když to možná trošku zabolí...
to LGarra:
Mezinárodní den léčby zvukem??? Nádhera! Taky je to mezinárodní den darování knih - my tady u nás tomu říkáme Den svatýho Knihodala. (Psala jsem to o deset dní později, ale to na tom nic nemění.)
Hudba je výbornej lék na zlomený srdce. A zlomený srdce je zas někdy dobrej lék na hodně špatnou hudbu :) :) :) Díky! Přeju den plnej tónů a.
Tím spíš že 14.2 je mezinárodní den léčby zvukem... A navíc Valentýn... To nemůže být náhoda... Zlomená srdce a hudba.
Cadmium! Děkuju, žes tomu dala šanci. Děkuju, žes mi dala vědět. Přeju dny naprosto bez spleenů :) Dík a.
No, Diono... Popravdě... Ne že bych byla lakomá... ale... Promiň. :)
A dík :) Přeju den plnej dobrejch songů a.
No Incognite, to je výborný! To si půjčuju. Do života, ne do básně. Dík a.
PeS: To mi připomíná, čet jsi Hiršala / Grögerovou: Let let??? Velmi zajímavý...
O la paloma blanca pleskla křídly (sorry to byla vzpomínka na hodně starý popík). "Tolik let let be"- jak říkám já když mne přepadne něco z dávné minulosti.