Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTichá ranní Anna
Autor
annnie
Tichá ranní Anna Matylda, sobota 17.4.2021 ráno
Anna je dnes tichá
Je plná tichých slov
co nejsou ani k zašeptání
Je zase zpátky
Sama v sobě
tulí se do klubíčka
Jde ranní zahradou
a hladí poupě magnólie
A na třešňovém pupenu
můj Bože
ulpěl jeden
jediný
kratičký bílý chloupek
Anna vynechá jeden
jediný
kratičký nádech
a pak
nadechne se plně
celé té tiché chvíle
a vydechne
a maličko se pousměje:
Ach, Jill, má milá
Tos v noci skákala po hvězdách?
A Anna sedí
hřejou ji modré a zelené a bílé proužky
koupené kdysi dávno z druhé ruky
Na zelený proužek u nohou
se neslyšně
snášejí po - malé
po - maličké
průhledné puntíčky
Od úst jí stoupá bílý proužek
tam
co by měl být modrý,
ale není: dnes není ani šedý
Dnes je tam široký téměř bílý pruh
a k němu stoupá
tenoučký proužek
Annina neslyšného díku
41 názorů
Řediteli, kdepak. Anna je leckdy velmi veselá. Ale smutek k ní patří taky, samozřejmě... Měj veselej víkend, díky za návštěvu, pá a.
Marcela.K.
08. 05. 2021:-))) teda já fakt napsala histerie?!! já se picnu!
Jo, já vím, Mavi je druhá. Před ní byl Coudy - miláček.
Milá Marcelko, děkuju. Já jsem z nich, dokud se válely všude, taky nebyla nadšená... No a vidíš...
I já mám ráda představu Anny :). Je mnohem, mnohem roztomilejší, než její autorka :) A k těm kritikům: já myslím, že je mnoho možností, jak čtenářům ukázat svůj svět. Od zcela neosobního způsobu (relativně bezpečnýho) po zcela hysterickej :) Ovšem pak je třeba se nebát občasných hysterických kritik :) :) :)
Přeju krásnej, naprosto nehysterickej jarní čas! :) Pá a.
Marcela.K.
27. 04. 2021Ach, Jill, má milá
Tos v noci skákala po hvězdách?
Tohle mě dostalo, fakt. Jeden chloupek.... a já nadávám, co se mi jich tu válí od naší Mavi.
Je to trochu upovídané, ale co, ty už jiná nebudeš.
Mám ráda tu představu Anny, odosobnění básní mi nevyhovuje i když, dle některých kritiků má báseň stát sama o sobě, neopírat se o histerii autorky ;-)
Není třeba závidět
TY veselejší děláš svět
neúnavně den co den
můžeš být v sobě spokojen
Díky, kolego v misi
můj dík kéž navěky visí
zde na nástěnce u písmáků.
Tak mi to vyšlo ze zobáku :)
Uznávám to. An(n)o, vana
redaktora Radovana
naplněná veršíky
úspěch zcela veliký
také u mě slavila,
i závist duši zalila,
těžko bych je spíchnul líp,
proto jsem jim vlípnul tip.
Radovane! Takhle vyštelovanej koment bych od muže ve funkci snad ani nečekala!!! !!! !!! Do Ko Na Lý, právě jsi asi trumfnul i Kočkodana
Kočkodane, přístupový kód: Ber to, prosím, jako výzvu :)
Díky, pánové! Bylo mi potěšením
tichá ranní vana
jen nešplouchat
ať neprobudím ženu
ta by mi dala
vzal jsem jí pěnu
a taky mýdlo tekuté
ještě žes šla pozdě na kutě
Evo
a spíš jak dřevo
jasný, vzal jsem to jako legraci - ale zároveň i jako příležitost (možná i sobě) pár dalších věcí dojasnit. tak ať to píše! :-)
Ale no tak... byl to jen žertík... Rozhodně jsem neměla v úmyslu rozdávat rány...
...pěstí...
... si štěstí, kdo se směje
sám sobě
tak jako Anna, ne?
Tak pěkný den, pane
redaktore čtenáři básníku
a dík
Marný.. :-) Však si piš, jak chceš... já jsem jen čtenář - poté, co jsi narovnala zdrobněliny, vznikla jiná báseň. Báseň stejného vyznění (ovšem s minimem zdrobnělin) by musela být napsaná znovu a trochu jinak. nejde jen o TA slova, ale i o substrát, jenž je obklopuje. a pokud ta slova zněníš a nic dalšího ne, bude to působit - jako v tomto případě - jak pěst na oko.
Zeanddrichu... Tys vážně promluvil???
Anna má těžký dny
vleče je
vyčerpaná
někdy už po ránu
Nahoře se na to už nemůžou koukat
A tak se stane
že Z. dostane maličký balíček
Otvírá ho
nachází kratičkou tužtičku
ořezanou pěkně do špičky
jak laťka v zahradním plotě
A vezme tu tužtičku
a píše
a Anně se údivem nadzdvihne obočí
Myslela si, že Z. pomlčí navždy
A podívejme...
Nu... díky
Dnešek je vlastně docela dobrej den
Tak pá a.
Zeanddrich E.
21. 04. 2021Je to hezké, Anko:)
Těším se! I já děkuji :)
Annnie :-) no, nedá se nic dělat. Tak třeba s tebou budu mlčet jinde a jindy :-)
Milí přátelé a kolegové,
omlouvám se za velmi opožděné reakce - povinnosti mi momentálně bohužel nedovolí věnovat se písmáku, jak bych chtěla, a tak si tu jen semtam něco stihnu vyzobnout... Moc vám všem děkuji za čas, který jste strávili s Tichou Annou...
Per_zayi, tiše děkuji a přeju krásné dny
Norsko, žasnu a znovu žasnu a děkuju
Dagmaram, Jill odešla před Vánoci. Jsem s tím dávno o.k. Ale ten chloupek na pupenu třešně byl hodně překvapivý...
Goro, díky. Ten den se Anna cítila velmi jemně... mimo svou kůži.
Jaryne, já svý texty nikdy neobhajuju, leda vysvětluju, má-li někdo zájem. Ale myslím, že k týhle básni není moc co vysvětlovat... Prostě se s tebou minula, to se mým básním stává... Vážím si toho, že ti stálo za to říct mi svůj názor. Díky.
Milane, děkuju za úplně krásnej komentář...
Supizme, tvý slova mě překvapily ještě víc než norská pochvala :). Neboť já se považuju za naprosto průhlednou, doslovnou, až příliš čitelnou a někdy i nemožně výchovnou autorku... Takže myslím, žes mi nemoh udělat větší radost... Nicméně kdykoli tě ráda provedu světem kterýkoli svý básně. Děkuju.
Theo, děkuju za konejšivý vánek tvých slov. Jsem okouzlena...
Egile, zde verze speciálně pro tebe :):
Anna je dnes tichá
Je plná tichých slov
co nejsou ani k zašeptání
Je zase zpátky
Sama v sobě
tulí se do klubka
Jde ranní zahradou
hladí poupě magnólie
Na třešňovém pupenu
můj Bože
ulpěl jedenjediný
krátký bílý chlup
Anna vynechá
jeden
jediný
krátký nádech
pak
nadechne se plně
celé té tiché chvíle
vydechne
trochu se pousměje:
Jill, má milá...Tos v noci skákala po hvězdách?
Anna sedí
hřejou ji modré a zelené a bílé pruhy
koupené kdysi dávno z druhé ruky
Na zelený pruh u nohou
se neslyšně
snášejí po - malé
průhledné puntíky
Od úst jí stoupá bílý proužek
tamco by měl být modrý,
ale není: dnes není ani šedý
Dnes je tam široký téměř bílý pruh
a k němu stoupá
tenký proužek
Annina neslyšného díku
Lucie, popravdě, já si na obvykle na zdrobněliny nijak zvlášť nepotrpím, ale pod třešňovým pupenem to jinak nešlo :). Za tvou obhajobu a krásný slova slibuju, že něco veselejšího najdu. Díky!
Cadmium, i tvůj koment je jak procházka po zahradě. Díky. To opakování, to je taková moje nemoc. Miluju to žonglování, kdy slovo v jednu chvíli nese jeden obraz a hop! ve vteřině jinej... Ale možná se mi to nedaří tak, jak bych chtěla... No, jelikož jsem o pár odstavců výše právě zjistila, že nejsem tak srozumitelná, jak jsem si myslela, tak např.: tady jsou proužky na svetru, pruh trávy, pruh oblohy, proužek dýmu z cigarety a telegrafickej proužek, co Anna posílá nebeskou poštou :) A jako kontrapunkt k tomu puntíky deště...
Aru, děkuju za souznění i za to, že ti stálo za to mi to napsat!
Kočkodane, bacha, já jsem na fousatý :) :) :) Díky.
Diono, vidíš, o cos přišla??? Mohlas tam mlčet se mnou :) :) :) Díky!!!
Janino, moc děkuju, že sis z toho vybrala po svým. Já to tak taky někdy dělám :)
Benetko, dojals mě. Není to poprvé. Díky.
Andělko, díky za něžné pomlčení...
K3, moc děkuju.
Black... ... ... Fakt jsem dojala i motorkářku? Díky... ... ...
Dane TM, stvořils za všema těma komentama dokonalou tečku. To zas nadmíru potěšilo mě... Děkuju... A jak to tak v dokonalejch chvílích bejvá - právě jsem ho omylem smazala... Chjo... Ta Anna...
blacksabbath
18. 04. 2021Ann............................*/************************
Zvláštní a půvabné... Zase se mi zdají nejlepší první dvě strofy a pak ta poslední. Omlouvám se... je tam na mě nějak příliš mnoho slov.
Kratičkých bílých chloupků mám v bíbru spousty. (Za tento komentář nemusíš poděkovat ani tiše. No, jak budeš chtít...)
fakt povedené, mě to teda sedlo do nálady, takže kritiky kolegů tak nějak na mě nedopadly :)
Názorná ukázka Tvého osobitého stylu, který mám tak ráda! Já narozdíl od egila, miluji zdrobněliny :)
Cítila jsem to ticho a vnímala každé slovo... Kouzelné byly všechny verše :)
P.S. Něco veselejšího (ne tak tajemného) rázu bys "ve svém šuplíku" neměla? Měla bych chuť na usměvavou, ale pořád Tvým stylem, napsanou :) Kdyby ne, tak neboj, budu pořád číst...
Mně tedy v textu ruší nadmíra zdrobnělin.
A zdvojená samohláska A Anna - graficky i foneticky. Leda by A-Anna byla "bohyně" (á la Inanna) a byl zatím záměr. a A vůbec - těch "á-ček" je tam moc.
Nejvíc prostoru (a poezie) si nacházím uprostřed - obratem substance u "jeden jediný". A následně do konce strofy k přirozeně znějícímu oslovení. Pominu-li zmíněné spojky...
Thea v tramvaji
17. 04. 2021Ach Anno! Tvé proužky se zachvěly ve větru, co téměř není! Je to kouzelné :)
Máš hodně osobitý styl. Okouzluje mě tím, že nejsem vůbec schopen dostat se pod povrch slov a kloužu jen po náladě.