Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚčesy
Autor
gabi tá istá
Konečne po roku, kaderníčka. Ofinu som si strihala sama, keď som už nevidela a vlasy rástli. Kaderníctva zatvorené, keď otvorili a mala som termín, prišla správa – idem do karantény.
„Ostrihajte ma ako pred rokom! Vtedy som sa páčila aj zaťovi.“
Pripomeniem čo a ako, spokojná odchádzam. Vlasy si dávam do krátkeho chvostíka, nech mi nie je teplo. Prichádzajú mladí.
„Ty si ostrihaná! Ofina dobrá!“ ohodnotí Monka.
„Rozpusti si to!“ vyzve ma Mišo.
Prezrádzam pri tom, ako som kaderníčke vysvetľovala strih pre zaťa.
„Tento raz sa jej to nepodarilo! Daj si to radšej do tej gumičky!“ komentuje úprimne.
„Ostrihala ťa ako malú Emu,“ pridáva sa Monka.
Smejem sa a radujem, že ma nešetria a na rovinu povedia, čo si myslia.
Sadnem si na prvý schodík do podkrovia, Haňa vylezie vyššie, usadí sa za môj chrbát.
„Ujobím ti kjášny účeš!“ oznamuje a sťahuje mi gumičku z vlasov. „Očešem,“ hovorí sústredene. Nenápadne mrknem dozadu, hrebeň som jej nedala. V ruke má zelený zmetáčik, ktorý používam iba na odrobinky pod stolom, takže mi to vôbec neprekáža, naopak, je to príjemné. „Škajedé vjaši ti vythám!“
Pocítim šklbnutie. Asi našla nejaký šedivý. Verím, že kým ich bude viac, Haňa dorastie a nevytrhá mi všetky.
21 názorů
gabi tá istá
před 10 měsíciVždy ma poteší, keď ma niekto vráti k mojim starším textom. Rada si ich pripomeniem. Ďakujem , Zean! Nestáva sa často. Zíde z očí, zíde z mysle.
gabi tá istá
24. 06. 2021veď nemusím, nerobím si z neho ťažkú hlavu...vyskúšaj, Hanka, je to naozaj príjemné
:))))
myslela by som, že zaťovi sa páčiť nemusíš, tomu sa má páčiť Tvoja dcéra:)
Zmetáčik na vlasy miesto hrebeňa ma dostal celkom:)
*****
mám váš jada! všetkých bez rozdielu...vlasatých aj plešatých, šedivých aj tých druhých :)
blacksabbath
24. 06. 2021hlavní je ofina....:-))))...já se stříhám už léta sama....žádná kaderníčka mě neostřihá tak já si to představuju..:-))))
Koupila jsem si zastřihávač vlasů a zprzním si to sama. Jak uznám za vhodné a hodně krátké.
Kdyby mi děcka chtěli vytrhnout šedé vlasy, byla bych plešatá. :-)))
gabi tá istá
24. 06. 2021neviem... mne sa náhodou šedivé vlasy páčia, najmä u mužov, ale aj babičky vedia byť pekne šedivé, verím, že raz budem jednou z nich
vďaka, annnie ! :)
gabi tá istá
24. 06. 2021to by som nedovolila! tebe seknú, vôbec nie šú škajedé
aleš-novák
24. 06. 2021mně by asi vytrhla všechny vlasy ...
gabi tá istá
24. 06. 2021áno, jej pršteky sú také príjemné, žiadnu inú už nechcem :)
gabi tá istá
24. 06. 2021aleši, ahooooj! :)
aleš-novák
24. 06. 2021***