Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠkolní výlet
Autor
Jamardi
Doufám, že ubytovna s názvem HPA neexistuje. Pokud ano, omlouvám se, název jsem si vymyslela.
Školní výlet je pro žáky doba odpočinku, ne tak pro kantora. Je stále tím, který neustále hlídá a kromě toho musí řešit události nenadálé, které se školním výletům nevyhýbají.
Tento výlet patří mezi ty, na které nikdy nezapomenu. Všechno jsem měla předem objednané přes cestovní kancelář ČEDOK, program a turistické trasy připravené. Vyjeli jsme podle plánu brzy ráno, udělali 20 km túru s tím, že se navečeříme v místě ubytování. Jídlo na oběd měl každý své, abychom se nezdržovali. Ale i tak jsme na místo přijeli spíše později než dříve, a sice asi v 19h.
Děti byly unavené, lavičky k sezení zde nebyly. Posedaly si proto na trávník v pěkném parčíku, některé na batoh, některé přímo na zem. Kolegyně tu zůstala s nimi a já jako organizátor výletu jsem šla na ubytovnu HPA nahlásit náš příjezd. V ruce jsem měla potvrzenou a zaplacenou objednávku.
„ČEDOK to popletl, paní. Žádný Bošilec. U nás nemáte nic rezervováno. Dívám se na to a opravdu ne.“ řekl mně muž v kanceláři.
Byla jsem v šoku. Děti ještě nejedly, ale na to teď nebyl čas. Musela jsem sehnat ubytování, noc se blížila. Musím na policii, nikdo jiný mně s tím nepomůže, byly moje myšlenky, které se mně vyrojily v hlavě.
Kolegyně byla v šoku tak jako já.
„Mám to zařídit já nebo to chceš zařídit ty a já zůstanu u dětí,“ ptám se kolegyně, aby si vybrala.
„Ty si to zařiď, když to celé organizuješ,“ odpověděla mi. „Já tady zůstanu.“
A tak jsem šla. Vysvětlila jsem, co se stalo, policisté se zamysleli a řekli, že jediné řešení je objet rodiny, které ubytovávají turisty, rozdělit děti a umístit je do těchto rodin. Sedla jsem tedy do policejního auta a společně s policisty jsem začala objíždět tyto rodiny. Ochotní byli všichni. S úlevou jsme se pak vraceli zpět.
V parčíku na nás čekal jiný policista.
„Mám dobrou zprávu. Na služebnu zavolal pán z ubytovny HPA a ptal se, jestli se na nás neobrátila nějaká školní třída, která je v tísni. Řekl, že když turisté, které očekával, nepřijeli, přečetl si ještě jednou objednávku a je na ní opravdu napsané Bošilec. Omlouvá se, že to četl jako Košile. Můžete se ubytovat.“
Poděkovali jsme za zprávu a pomoc a zvedli jsme se k odchodu.
Mezitím přijeli členové některých rodin, aby si odvezly děti a vraceli se zpátky.
Kolegy mně řekla: „Ty ses měla, že jsi jela. Na nás nakukovala místní rozpustilá mládež a pokřikovala na děcka. Měla jsem strach, aby nedošlo k nějaké potyčce.“
Večeře byla ten den už jen studená. Navečeřeli jsme se a šli spát. Všichni byli unavení a hned usnuli.
Pak už všechno probíhalo jak mělo až do konce výletu. A pokud ne, bylo to tak obyčejné, že si to nepamatuji.
27 názorů
Toje tak strašná situace s dětma, že jsem při čtení prožívala podobný stres pa
Evženie Brambůrková
25. 07. 2021To je noční můra. :-))
No a vida: vzpomínáš na některej výlet víc, než na tenhle? :)
Pobavilo mě to. Tip a.
bixley, i já mám radost. I když.... pokud přijede policie, tak si myslím, že to hodně pomůže.
Díky :)
jamardi, hezké výletní drámo, líbí se mi, že byli lidé ochotní děti ubytovat.
Vinou (nebo zásluhou?) pána v kanceláři byl příběh i trochu košilatý. (smajlík čtenáře původem z Polabské nížiny)
Lucie, není to můj zážitek, ale skutečně se to stalo a stres to tada byl :)
Díky :)
Aru, ona nebyla nepříjemná, ona si jen vybrala. Mohla si dovolit to říct, jak to řekla, protože ona byla člověk, který toho hodně zařizoval, uměla zařizovat.
Díky :)
Já Lucie píšu...
23. 07. 2021Jamardi, doopravdy silný zážitek! Klobou dolů, že si to zvládla. A musím říct, že bravurně, i když stres byl z textu cítit :)
Pěkné čtení, tip!
Ivi, policie opravdu pomohla, jen mohla zvolit jiný postup, ale to je tak, že když někdo dobře vidí, nepředpokládá, že druhý ne.
Díky za tip :)
blacksabbath
23. 07. 2021JJ....banda dětí a šmodrchanec.....to není co závidět.....Pomáhat a chránit:-)))))....to byla jistě propocená Košile:-)))))))......*/**************
Ireno, děkuju :) Právě proto, že ty pozdější události nějak zapadly mě to napadlo. :)
vesuvanko, je to tak, na to, co bylo potom, se nějak není možné rozpomenout :) Děkuju :)
Jarmilo, docela dramatická zápletka s humorným rozuzlením... moc se mi líbí tvá poslední, skoro až filozofická věta... tedy dvě...
Jarmilo, jestli se to skutečně stalo, tak se nedivím, že tato nemilá příhoda z prvního dne, zaviněná rychlým a nepozorným čtením (Bošilec - Košile), zastínila další zážitky z výletu. Pěkně napsané, TIP
dievča z lesa
23. 07. 2021výlet do hôr sa začal naozaj dramaticky ... rozuzlenie bolo určite veľkou úľavou