Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpoznať svet
Autor
gabi tá istá
Malá má dva roky a dva mesiace. Do škôlky pôjde o rok, ale rada sa hrá, že už chodí. Naloží si malý plecniačik, behá po byte: „Ponáhjam ša do škvojky!“
Zrazu zastane: „Ešte nemvožem íšť do škvojky! Najpv muším špožnať švet! To nie je ako papať jíbezjičky.“
***
Dovezieme mojej mame jedlo a potrebné veci. Je príjemný podvečer, usadíme sa na lavičke v záhrade. Tráva je už zasa vysoká. Mišo berie kľúče od garáže, ide pre kosačku. Kým kosí, Monka strihá výrastky pri stromoch. Haňa sa prestane jašiť, chce pomáhať. Mamina jej vkladá do rúk prútiky a ukazuje hromadu pri plote, kam ich treba hádzať. Prebehne trikrát, pri štvrtej hrsti vetvičiek sa zháči, otočí sa na mňa: „Zanes to ty, Gabi!“ Behá, skáče, pozoruje päť balónov na oblohe.
Je pripravená na všetko. Môže z nej byť robotník, aj riaditeľ.
***
modlitbička v Hankinom jediněčném podání:
andejíčku štjážničku
opatjuj moju dušičku
jako bojo pji pošteji
panbožko moj pomáhaj
22 názorů
gabi tá istá
10. 08. 2021Mamarína, niečo za sebou, niečo pred sebou, ja som Hankina babička...baba gaba, babi gabi, babina gabina, podľa nálady :)
Úprimne závidím, ja to už mám za sebou. Deti sú už dospelé. Ale mamou som stále a život sa točí...Krásne píšeš.
gabi tá istá
04. 08. 2021vďaka, annnie, Haňa práve spožnáva švet v Chorvátsku :) keď ju ťahajú rozmčenú z mora, trasie ju, že nevládze artikulovať, ale kričí -pjá - vať!
Závidím Haně, až si toto vše jednou jako dospělá přečte... Jak ráda to čtu! Prosím pokračovat!!! Tip a.
gabi tá istá
01. 08. 2021obávam sa, bixley, že toto povie aj naša Haňa :)
Roztomilost sama!
Synek mé kamarádky šel první den do školky, zvládl to tam dobře. Večer mu kamarádka říká, že si má jít vyčistit zuby a jít spinkat, protože zítra ráno vstává do školky. Synek: "Už zase??"
súhlas, black...je taká nespútaná, pripomína mi v tomto veku moju najstaršiu...minule hovorím Monke - ty vlastne vychováš Ivanine dieťa a ona len kozy(má koziu farmu) :)
blacksabbath
01. 08. 2021Úplně skvěle to napsal Luboš.....hlavně, že jste připraveni vy na všechno.....jjj...v tomto věku jsou nejkouzelnější:-))))))
gabi tá istá
31. 07. 2021pre veľký záujem, pridám ešte modlitbičku :)
tak preto...nikdy som nechodila do škôlky a keďže stále nepoznám svet, už sa do nej ani nedostanem...
Evženie Brambůrková
31. 07. 2021Ano, mají vše před sebou.
gabi tá istá
31. 07. 2021ríbezle - ríbezličky / rybíz/, ktoré papá priamo z kríčkov...nechápeme ani my súvislosť
Naše Rozárka je stejně stará, tak vím, jaká je to radost.
Co to je jíbezjičky?
gabi tá istá
31. 07. 2021veď to, Kočkodan! Dobrý postreh, smejem sa
No, hlavně aby u ní bylo okolí připravené na všetko... (žmurk)