Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seROZHÉLÁM SE . . .(rozléhám se)
Autor
blacksabbath
Kreslím křivky holých korun
tahy táhnu spleenem
větronoši barvy víří
- lámou se i paprsky.
Než čas si přisedne k času
než dovykrájí do jadřinců hvězdy
rozlehnu se
do bylinkových odvarů . . .
63 názorů
blacksabbath
13. 11. 2021Morticia....prostě děkuji :-))))))
Morticia Adams
13. 11. 2021Prostě *
ann., neboj...tip se rozhelnul:-))))))..díky!
Tak konečně to dolehlo i ke mně. Báseň líbí, komenty pobavily. Opožděný tip dávám tiše, aby ti nezalehlo v uších :)
blacksabbath
31. 10. 2021Peter....bylinek nám na podzit třeba...:-)))) ....voní a ještě léčí.....vďaka:-)))))
rozlehnu se do bylinkových odvarů - to mi učarilo
blacksabbath
30. 10. 2021cassy.....já je piju....až když je nehůř..:-))).....děkuji a přeji krásný podvečer!
blacksabbath
29. 10. 2021Díky:-)))).....hezký den přeji z Budějc
blacksabbath
28. 10. 2021:-))))))))))))))))))))))))))))))).......vzdychám po tobě - Medium rare......:-))))))))))))))
Já miluju překlepy! Ten můj nejslavnější "vzdychám steakem po tobě" už tuším zlidověl :-) A rozhélání se mi fakt líbí, je zvukomalebné. Já vím, možná se úplně nehodí právě do této básně, ona není moc "hlasitá", nikdo tam nehaleká. Tak ho někde použij třeba příště :-)
Janino...."překlepově-elegantně" jsem to tam vrátila (do závorky)..:-))))).....důležité je se bavit!
Hahahahaha........Já to tam snad vrátím......:-))))))))........
Ježiš... dyť to tím získalo takové kouzlo... :-) Tedy, trošku jsem tě podezírala, že to nebyla schválnost ale překlep, a že jsi z toho prostě elegantně "vybruslila"... škodáááá... chci zpátky rozhéláníííí...
blacksabbath
28. 10. 2021v máku......děkuji moc za tvůj komentář...udělal mi radost.....fakt!...přeji krásný večer!
blacksabbath
28. 10. 2021Dohok.....díky za tvou stopu zde :-)
blacksabbath
28. 10. 2021Abakus...mám radosť, že sa ti páči....želám krásny jesenný deň!
Nikolasi, MarK........děkuji za zanechanou stopu!!!!
blacksabbath
28. 10. 2021Jani....koukám, že si každý našel a vypíchul svou část.....to se mi líbí a velice mě to těší!!!!....:-)))))...děkuji a přeji krásný den z Budějc!
blacksabbath
28. 10. 2021Sade, Zeanddrichu E. ..... děkuji za hezká - milá slova:-))))) užijte si krásný den!
Irčo....."causa přehazovačka"...hihihihahaha....to se tady asi rozhelne:-)))))....jsem ráda, že se ti "zbytek" líbí:-)))))....přeji klidný den!!!!
atkij, Maruško....když vínem - tak svařeným....s hřebíčkem a skořicí a citronovou kůrou.......myslím...vlastně už vím...že jsem na něj dostala...po vašich komentářích..... chuť:-)))))))
(P.S. mohl by to být i námořnický grog....to se udělá karamel a pak se do něj vlije rum....doporučuji ..... připravit si před vlitím rumu pokličku....nebezpečí vyprsknutí!!!!! )
Zeanddrich E.
28. 10. 2021hezké
Ivi, báseň je moc hezká, větronoši barvy víří - lámou se i paprsky - to nemá chybu :-))), TIP
Ivi, v cause "přehazovačka" jsi mne taky zmátla, že je to tak správně:-) - a nic by se nestalo...
Pěkné, početla jsem si!
Evženie Brambůrková
27. 10. 2021Já na bylinky moc nejsem. Rozlehnu se asi s vínem.
Kreslím křivky holých korun
tahy táhnu spleenem
a červeným vínem.
Splynem.
Proč brát ohled na dekorum:))
blacksabbath
27. 10. 2021Al. ......děkuji pěkně...užij si klidný večer!...:-))))))
blacksabbath
27. 10. 2021F,R,M,C, ... přišel jsi....četl jsi a viděl jsi.......už opravený název....díky němu se bude na Písmákovi ještě dlouho rozhélat (čti rozléhat)....:-)))))děkuji ti :-)))))))
Jene Dvorský.....děkuji za tvou stopu zde...:-))))))
To je poezie,tak to má vypadat.Krásná báseň.Bravurní volba slov,lepší by to ani být snad nemohlo.No a verše máš poskládané "jedna báseň",což je u básně to podstatné.Precizně vykreslené,skoro jako kdybys to coby malířka přenesla štětcem na plátno.To je drahokam tahle báseň.Rozléhá se po Písmáku a dlouho bude.
blacksabbath
27. 10. 2021jjj...ještě by si všici mysleli...že piju bylinky a současně.....h(a)elekám v helmě...:-))))
byla to hezká přehazovačka, jsme odsouzeni žít ve stále víc šedivějícím světě plným pravidel, nepřipouštějícím odbočení od nich, iví (-_o)
blacksabbath
27. 10. 2021to nebyla oprava.....jen přehazovačka na druhou stranu, Aru..:-)))))))
blacksabbath
27. 10. 2021Jarmilo .... děkuji... jjj...k podzimu patří ....vůně bylinkových odvarů:-)))))))
Pěkně jsi to všechno zachytila a do bylinkového odvaru pro jistotu schovala. :)
blacksabbath
27. 10. 2021děkuji za tvou stopu zde:-))))
Tedy Jardo, já tady bránila celou dobu přehazovačku.....už jsem opravila a moc ti děkuju!!!!!!Jjjjjchytrému napověz - hloupého trkni!...trkni???.....))))))))))))))))))))))
fusko, děkuji za kulturní vložku:-))))
Aru, ty skřítku---také jsi mi mohl napsat "polopatě"...ale jak říkáš ty a Bob Ross...."Chyby neexistují, jen šťastné nehody"....
Janino ....a je po....záhadě novotvaru:-))))))
Lubošku...křivice je z nedostatku vitamínu D....v zelenině a ovoci je ho nejvíce.....bylinu na křivici neznám. Smajlík s úsměvem
dievča...mám nasušeno....šípek, lipový květ, mateřídoušku a jitrocel
Renato ....ano, ano rozlehnu - nikoliv rozhelnu nebo co to tam bylo
DĚKUJI VŠEM i těm, kteří přehozku viděli-neviděli:-)))))
KRÁSNÝ DEN!!!!!
Já ti nevím, Ivi, ale přesto soudím, žes ty slabiky v nadpisu nepřehodila schválně, jenom sis toho ještě přes všechny narážky komentátorů nevšimla. Pletu se?
dievča z lesa
27. 10. 2021cez holé koruny žiaria jadierkové súhvezdia ... jeden veľký hrnček bylinkového denne ... koľko hrnčekov do vianoc?
Ivi, z těch tvých křivek jsem celý divý. Asi budu muset vypít odvar z nějaké bylinky, která uklidňuje.
Ale zde je náznak i serióznějšího komentáře – vypichuji si pro sebe stejnou pasáž jako kolegyně fuska.
Krásný novotvar. Představuju si, jak někdo zahlaholí na vysokém kopci: "Hééé! Hééé!" a ono se to rozhélá krajem. A kdyby to ke všemu ještě byla Helena... :-)
líbí, to je běžné slovo, slýchám ho denně :))
např. před spaním: běž se větronošit, nebo na snídani si přejem: dobrý větronoš, nebo když čekám na výplatu: kdy dorazí ten větronoš :D:D
blacksabbath
27. 10. 2021netWoore.....díky za (na)kouknutí:-))))
blacksabbath
27. 10. 2021Aru....a větronoši se ti nelíbí????....:-)))))))))))))).....díky
Jo, ty to máš schválně. To rapidně mění situaci. Není dobré už v názvu mást vnímavé čtenáře
blacksabbath
27. 10. 2021mně se líbí:-))) ....co všechno tohle jedno nedokonavé sloveso dokáže vyjádřit.....rozléhat se .....šířit se... hlaholit ....ozývat se.... znít.
blacksabbath
27. 10. 2021Norsko věru nevím...jak se na lopatě sedí
blacksabbath
27. 10. 2021Nani.....jsi rychlík.....na Plodný kopec posílám úsměv a díky:-))))))