Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepřísloví trochu jinak (111)
Autor
aleš-novák
když přišli na pole u Stadic poslové
vyslaní kněžnou Libuší,
byla první Přemyslova věta:
"neruš mé pluhy..."
18 názorů
když přišli poslové,
Přemysl právě oral svými pluhy -
měl je za voly
Evženie Brambůrková
18. 02. 2022Někdo tuhle tvrdil, že Libuše byla chlap. Zajímalo by mne, jak to tedy bylo s Přemkou :-)
...no dneska by asi řek:
Neruš mé PLUGIN...
aleš-novák
18. 02. 2022dobrá poznámka, Květoni.
Podle Kosmovy kroniky byl jedním z poslů ve Stadicích známý Veverka-Kunětický, zakladatel rodu slavných bratranců Václava a Františka, kteří vlastnili polnosti v Rybitví.
Příklad ukazuje, jak dlouhá byla (a přiznejme - dodnes je) u nás cesta technického pokroku, i přes zjevné náznaky klasického vzdělání u Přemysla...
Neruš! Ahá, tak proto se v těch časech říkalo pluhu ruchadlo!
Kdybych už nebyl kulhavým Kamamurou,
chtěl bych být hrbatým zvoníkem od chrámu Matky Boží!
;-)
Potom dodal ťukaje si otkou na čelo: „Takovej vůl nejsem, abych si kvůli ženský zvoral život.“
Na louce ti vyrostlo spousta kopretin. Raduj se ! Neber všechno jako samozřejmost !
To kdyby navštívil posel nějakého romského lichváře nad seznamem jmen, řekl by mu: neruš mé dluhy. Tip.
Marně, marně... od té chvíle byl už rušen (Libuší) do konce života... :-)
A já myslela, že "Táhněte, volové, odkud jste přišli"...
:) Tip a.