Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDnes - popraven šeptem
28. 05. 2002
14
0
2265
Autor
dara
Umřel jsi tichem,
odsouzen popravě šeptem -
Na loži smutku, krůpěj pekla
jedno slovo ti šeptla
Zpečetěn jest Tvůj osud
Duše bojem ospalá
Zemřít tichem, sladce - dosud
Ničím nerušen
Snad až - do rána
cup_of_tea
26. 10. 2002
Marwin: vidíš jak ses dostal daleko a sám svými silami :)) Nemám co dodat, teď už tomu, řekl bych, rozumíš. A navíc si se dostal tam, kam si se dostat měl :). Až za velký třesk. Teď si jen uvědomit další souvislosti. :))) Keep up a good work :) Od čeho máme mysl, že? :)))
Díky za pomoc na cestě za poznáním... :) Tohle mi značně připomíná Iluzi od Richarda Bacha. Viď Done? ;o))))))))
Smutnokrasne atmosfericke... obsahove zasahove... zaryvajici se pod kuzi...!*
Napadá mě: Hluk se skládá z mnoha zvuků, kdežto zvuk se sám o sobě skládá z tónů, nebo jen jednoho tónu. Z toho vyplívá, že pokud je tedy ticho nepřítomností hluku, je i nepřítomností zvuku... Ale takhle jednoduché to nebude že?
Tedy pokud oddělím zvuk od hluku, jako dva úplně jiné pojmy společné jen okrajově, mohu použít Prvotní zvuk jako vyjádření ticha, které je neustále přerušováno hlukem skládajícího se z tónů. Tohle ovšem nevylučuje ani to, že hluk se skládá ze zvuku a ten z tónů. Pak ovšem musíme zavést něco jako pojem absolutní ticho, které bylo řekněme na počátku, a znamenalo TICHO v tom nejčistčím významu...
Takhle dál, se dostaneme za chvíli na teorii velkého třesku...
Marwin: to jsou dvě slova jazyka českého. Vyjadřují spíše nepřítomnost hluku.. nikoliv zvuku :))
Marwin: na to příjdeš sám v životě.. to je trochu složitější problém... a nelze moc dobře vystihnout v pár větách. Vem za vděk alespoń tím, že ticho je prvotní zvuk, že je základem zvuku.. je tedy samo o sobě zvukem.... s tím souvisí jiné, hlubší věci... To je to samé jako že lež není pouhou nepřítomností pravdy.
Myslíš že když si v tichu, je ticho? :))
Teorie ticha jako prvotního zvuku, tónu se mi docela líbí... Nejsem si jistý, jestli jsem někdy byl v absolutním tichu, protože člověk vždy slyší minimálně sám sebe. Chtělo by to se shodnout na definici co to vlastně ticho je...
Pak mi tedy ale pověz, co je nepřítomnost zvuku?
Zemřít tichem... Zajímavá to představa... T*
Ticho je jen nepřítomnost zvuku, jak tedy musí vypadat antizvuk? To mě jen tak napadlo...