Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sebeze strachu
Autor
aleš-novák
boj vyžaduje odvahu
navléknout druhý svetr
zavřít doma plynové topení
místo okna dát tabuli plechu
aby se tudy mohla prostrčit
roura od kamen
dva roky nosíme roušky
kdo mohl tušit
že je to nácvik
na plynové masky
14 názorů
Třeba to nebylo náhodné. Najednou po koroně neštěkne ani pes.
Zeanddrich E.
09. 03. 2022Otázkou ovšem je, co dnes zvládnou plynové masky..
no, ironie...spíš pragmatismus, pud sebezáchovy. Drobné kroky k zajištění nezbytných životních funkcí nás můžou trochu zbavit té depresivní nejistoty, která je teď kolem.
Je pěkné, jak rozdílnými způsoby se k situaci staví jednotliví písmáci...
S nadhledem. Ten postřeh s maskami je prostě trefný. Líbí se mi, že v tom máš pořád náznak ironie. I když ironie hodně nahořklé.
Líbí se mi to.
Pokud budeme mít odvahu stát za ukrajinou, budeme se muset uskromnit. Mám nacvičeno. Už na podzim po zdražení jsem vytáhl duchnu, ubral na topení. Tabuli plechu do okna nemusím, mám v kuchyni kamna. Celkově napsáno s odstupem. Uvidíme co nás čeká a jak to dáme.
Jo, vzpomínám si - když se místo roušek musely začít nosit respirátory a nás to štvalo, brblali jsme "A co si vymyslej příště? Plynový masky?!" To jsme ještě netušili, jaký krásný časy prožíváme a že brzy budeme mít úplně jiný starosti...