Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seduo eko
Autor
Dagmaram
solární pole -
trávu mezi panely
spásají ovce
19 názorů
Radovan Jiří Voříšek
18. 04. 2022jo, to je ono ve všech směrech
blacksabbath
16. 04. 2022:-))))
Janino, možná je vtip v určitých situacích vyjádřením něčeho, co je (ne)obyčejně zajímavé. Tady by to asi tak bylo :-)
díky za čtení
zboro, možná to už opravdu někdo napsal přede mnou, že jsem první zaručit nemůžu :-)
za sousední vesnicí je oplocené pole plné solárních panelů a mezi nimi spásají trávu ovce. Mají tam i přístřešek. Dokážu si představit, že majitel pole tuto kombinaci někde okoukal..
Janina6:
Janina6: Dobrý dotaz. Podle Aitkena, který se zabývá haiku v knize Vlna Zenu haiku nikdy nehodnotí, pokud je něco vtipné už to je hodnocení a je to senrjú. Haiku musí obstát v poetice takovosti, je to něco jako závan nekonečna na nejobyčejnějším obraze. Ale, podle mne, text buď může být záměrně vrstevnatý, nebo jej lze vrstevnatě vnímat. Tím myslím, že obstojí jako haiku ve své takovosti, což je u haiku primární, zároveň může být vnímán jinak, třeba vtipně. Toto druhé vnímání by ale nemělo být hlavním záměrem autora haiku.
K dílu: Text je postaven na absurditě a kontrastu, moc se mi líbí. Četl jsem nějaké překlady evropských haiku, myslím, že by do toho rámce zapadlo velmi dobře, Psát se dá jen o tom co nás obklopuje a nespoutané přírody ubývá, možná to sebou nese přirozený tématický posun. Někdo by mohl, namítnout, že chybějící sezóní slovo ho posouvá spíš k senrjú. Asi to tak je. Pro mne to je především povedený text, který svoji autentičností má pro mne hodnotu.
Syn zlobí v škole
dělá samé maléry
švih řemen otce
Zas krávo, vole
hádka mezi manželi
moc krásné konce
Dobře, Dášo - výborný postřeh a lehkou rukou napsané ekohaiku...