Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZvonce
Autor
Alenakar
Horská pastvina -
Beránci zatoulaní
až na nebesa
Ovce ve stráni -
Zvonce odpovídají
zvonům v údolí
29 názorů
Dal jsem tip, přestože si nejsem jistý, zda jde o pravé haiku ve druhém případě se zvonci. Ale obě mají velkou přednost, dýchají lyrikou, tedy působí jako trojrozměrná, nikoliv plochá fotografie. U druhého haiku mi nesedí hodnocení- odpovídají. Spíš by sedělo ...Do klimbání zvonců - zvony v údolí.
Radmila Marie
11. 08. 2022bééé...
Radovane,
teď právě se ve sdělovacích prostředcích řeší, že vlci v Beskydech od května zabili 66 ovcí (na internetu se píše, že 200 ovcí), protože mají už druhým rokem v Beskydech mladé. Vlci k nám už celá desetiletí přebíhali ze Slovenska, ale teď už máme konečně svoje vlastní moravské vlky. A neoněmněli. Dávají o sobě vědět. Chovatelé si budou muset pořídit velké psy - pastevecké obranáře.
Radovan Jiří Voříšek
28. 07. 2022jenom nápad mimo haiku:
pastýři jsou smělí
vlci raděj oněměli
dělaj že už nejsou tu
nedostanou po hřbetu
per_zay,
díky. Zvonek je pro haiku vděčné téma. Může to být taky pták nebo květinka.
Jamardi,
zvonce možná zpívají druhý hlas zvonům. V lidových písních je druhý hlas velmi oblíbený.
To máš taky pravdu. Já jsem to myslela spíš pocitově. Zvuk zvonců se na horách také rozléhá. A beránci jsou podobní mrakům.
blackie,
beránky mám ráda. Pěkně vypadají na fotkách. Ti nahoře i ti dole na zelené louce.
cassy,
ano - přesně tam by se to mohlo odehrávat. Zelené kopečky, ne rozeklané šedivé horské štíty jako ve Vysokých Tatrách.
Evženie,
mohl by to být i obraz. K jeho namalování bys potřebovala jen tři barvy: zelenou, modrou a bílou.
Jamardi,
zvony a zvonce krásně souzní - v češtině. Má nějaký jazyk tolik výrazů pro zvonečky?
blacksabbath
20. 07. 2022nádhera
Evženie Brambůrková
19. 07. 2022Taky tu první. Jako bych tam byla.
Karpatský knihomoľ
18. 07. 2022za prvé