Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTD - Příprava prezenční listiny
Autor
Jamardi
Nejsem si jistá, jestli je to úplně k tématu. Inspirovala jsem se jen poslední větou "Jak ti říkali v dětství?" Ovšem týká se to též jména cizího původu.
Motiv mohu jen odhadovat, ale problém je skutečný a stal se nejednou.
„Hele, ta Valda se opravdu tak jmenuje?“
„Jak by se jmenovala?“
„Myslím, jestli to může být nezkrácené jméno.“
„Těžko.“
„Tak jak? Waldtraud?“
„O takovém jméně vůbec nevím. Podle mě existuje Waltraud a tam „dé“ není.“
„Právě že ano, Waldtraud je taky jméno.“
„To je blbé. Neříkalo by se jí Valdo. Byla by Traud.“
„Nevíš.“
„Tak se jí zeptej!“
„Mně přijde divné se na to ptát. A ani tu není.“
„A co Waldemara?“
„To je ono! Jasně!“
„Vidíš a můžeš prezenční listinu odevzdat.“
Jmenovala se Osvalda.
23 názorů
Lepší je se zeptat, než tápat, máš pravdu, ale je to opravdu vyjímečné jméno.
Jamardi, občas se stává, že ze zkrácené podoby jména těžko odhalujeme jeho výchozí podobu. Třeba Slávek může být Jaroslav, Miloslav... Valda je opravdu trochu zvláštní.
Máš pravdu....Osvald 5. srpna....Osvalda....n e n í
Ivi, ještě někdy v šedesátých letech, žily v Československu dvě Osvaldy. Ta druhá si našla tu moji pratetu, chtěla vědět, jestli je ještě někdo Osvalda. Teď podle internetu už není žádná. Ani se nedivím, není ani v kalendáři a to ani v německém a rakouském. Schválně jsem se na to dívala. Oswald je tam třikrát (28.2., 29.2. a 5.8.). Děkuju :)
dievča z lesa, nevím jak tehdy, ale ještě po letech, kdy jsem já od ní slyšela, jak ji přejmenovali a na nic se jí neptali, byla rozhořčena. Děkuju :)
Evženie, je v tom i určitá tvrdohlavost, nepřipustí si, že je možné i něco jiného, než si představují. Nedávno jsem mluvila právě s Waldtraud, která mně řekla, že si nestěžuje, ale že právě musela žádat, ať jí přepíší smlouvu, protože měla své jméno špatně napsané (napsali Waltraud) a že s tím má potíže celý život. Díky :)
blacksabbath
23. 10. 2022Osvalda - Význam: ženská podoba ke jménu Osvald, to je boží vláda.... Původ: germánský
dievča z lesa
23. 10. 2022a máme to ... čo na to Osvalda?***
Evženie Brambůrková
23. 10. 2022Se zopkovýním mého rodného příjmení měli také lidé velké problémy. I po hláskování. Prostě slyší jen to, co je pro ně pohodlné.
Jasně, proč jít jednodušší cestou, když lze zkoumat všechny možné jazykolamy. To jako lidé umíme fakt dobře a popsala jsi to výborně.