Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seproč je mi smutno
Autor
slavek
Proč je mi smutno když pár slov si čtu.
Nebolí, nepálí.
a přesto budí bolest.
Pro svojí pravdu, pro svojí zbytečnost.
Za slovy člověk jen málo je vidět,
zejména tehdy když psaný je text.
Kolik je bolesti, co vychází z rozdílů.
Rozdílů mezi lidmi.
Z rozdílů, které si člověk nemůže vybrat nebo je ovlivnit? Slzy z hnědých očí chutnají stejně jako slzy z modrých. A přesto spousta lidí hledá rozdíly.
Být jiný je trest. Být jiné národnosti, jiného názoru, náboženství, politického přesvědčení, nebo třeba být kluk na kluky. Člověk a jeho nejbližší přátelé se s tím srovná, ale přesto člověk musí vždy očekávat útok.
Proč je mi smutno? Pro zvířátka, která člověk opustil. Pro kočky, které děti týrají, pro psi, kteří zemřeli přivázáni u stromů, hladem a žízní. Pro veškerou bolest světa, která je součástí lidského života a bez které by život ani nemohl existovat - protože sám život je už ve své podstatě bolest.
Proč je mi smutno? Pro všechen lidský smutek, pro všechny slzy které lidi vyplakaly za celá století - většinou kvůli utrpení způsobenému jinými lidmi.
člověk není zvíře - člověk je horší - zvíře neubližuje z úmyslu ublížit. ...
Je mi smutno...