Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVypiš se z toho...
Autor
Alenakar
Prokletý básník vzpomíná
na dávné prohry, na ústrky.
Život jak kostky domina
prý se mu zhroutil... Jako smrky
padají všechna předsevzetí
po osudové vichřici...
Co by ale byl bez prokletí
pan Tragéd - lampa hořící
na černé věži majáku
rýsující se nad útesy?
Napiš jak on pár dojáků,
aby ses třeba neoběsil!
Stěžuj si, kvílej, spílej světu,
vypiš se ze své deprese.
Prohra k prohře a - sbírka je tu!
Možná ti slávu přinese.
18 názorů
Zajíci,
já si myslím, že nás posledních romantiků bude asi víc. Neznám ale žádný byronovsko - máchosvký internetový azyl, kam bychom se mohli uchýlit.
Marku,
jsem moc ráda, že se líbila moje ironická a trochu mravoličná básnička. Díky za výběr.
Zajíc Březňák
08. 12. 2022Pak jsem možná jedním z posledních romantiků.
kadeřavá,
já mám taky ráda prožitkové básně. Na druhé straně mě ale vždycky nadzvednou teoretikové kteří tvrdí, že poezie musí být vždy prožitková a emocionální. Nemusí. To by byl velmi jednostranný pohled na poezii.
Mefistofelko,
dávám na tvou radu a zveřejňuji. Dnešní básnička "Srdce a plamen" (viz DNA) je doopravdy dekadentní.
Mefistofelka
08. 12. 2022Je to pěkné. Pěkně vyjádřený čistý cit. Proč nevyjádřit smutek a tíži ducha, když to člověk cítí. Protivná je sebelítost, ale ta tu určitě není. Neváhej a zveřejňuj :-).
Zajíci,
to je pravda. Někdo si na prokletého básníka jen hraje. Ale bylo by to tady na Písmáku někomu něco platné? Koncem 19. století byli prokletí básníci v módě. Dnes už nikoho moc neberou. Já sice nejsem prokletá, nýbrž jsem pouhá bývalá dekadentka a přesto vždy váhám, zda zveřejnit nějaký poněkud morbidní příspěvek, jako je třeba dnešní "DNA".
Dnes jsou lidé raději veselí a netoulají se rádi po hřbitovech či po dávných bojištích jako pradávní romantici.
S lehkostí sobě vlastní vkládáš do svých veršů humor, nadhled a jemnou ironii. Tento koktejl je pro mě více než lákavý - a podle toho si ho cením...
Nejraději mám básně prožité, ať už smutné nebo veselé ,jsou jako život a život je krasný
Zajíc Březňák
05. 12. 2022Myslím, že někdo si na prokletého básníka třeba jen hraje. Někdo jím opravdu je.
Goro,
pár dekadentů by se tady našlo. Jsou to ale jen jednotlivci... Svůj žal ale nemůžeme nikomu vnucovat, pokud po něm není poptávka na trhu. Nejznámější "dekadent" současnosti - Krchovský taky není skutečný dekadent. Dělá si sám ze sebe legraci poměrně obhroublým způsobem. Ale "tragická groteska" může být v jádru ještě tragičtější než "čistokrevná" dekadence.
Norsko,
díky. Škoda, že už není dekadence tak oblíbená, jako kdysi bývala...
Ale pokud by se tady na Písmáku našlo dost příznivců stylu "gothic", hned opráším Edgara Allana a začnu psát "černou poezii".
Čtenář chce málokdy číst depresivní básně, ale tys neradostné téma pojala hravě, po svém, Aleno.