Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nepriznaná

12. 09. 2023
12
11
327

„Mamoviny sú denník mamy Zuzky písaný očami, srdcom a rukou jej dcéry Gabenky,“ hovorí Miro. „Ako čitateľ Mamoviny vnímam ako vyrovnávanie sa Gabenky so zložitým v čase sa meniacim vzťahom s mamou a zároveň ako zápas s mamou v sebe samej.“

„Hm... premýšľam...ku koncu som to brala ako psychoterapiu. Písala som, aby som sa od toho oslobodila, nedusila to v sebe, neničilo ma to a mohla byť k nej lepšia, trpezlivejšia. Mamu v sebe...sa mi zdá, že som ju tam nemala, nemám, sme tak iné...alebo som si ju iba nepriznala?“

„Vidím to tak, že si si ju nepriznala a nepriznávaš. A že je to aj preto, že
si s mamou v sebe zápasila úspešne a takmer vždy a vo všetkom si ju premohla. N
ajpodstatnejšie zo všetkého sa mi javí to, že onen zápas s mamou ťa obohacoval, vyživoval a podporoval tvoj osobnostný rast.“


11 názorů

ste na mňa takí dobrí...ďakujem, Jirko!


a2a2a
04. 10. 2023
Dát tip Benetka

Jednou před dávnem jsem poznamel v komentáři pod tvým textem, že tvé průpovidky se sice místy tváři kriticky, ale já jsem v nich četl tvou laskavost, empatii, ty jsi mi tehdy odporovala a jako bys ten vztah spíše vnímala jako trpělivost. I dnes, a tento text to znovu potvrzuje, si myslím stále totéž - laskavá empatie. Bez ní bys už dávno neměla potřebu si klást otázky.


8hanka
21. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá, Benetka

priznávam, čítala som niekoľko ráz... chcela aj nechcela som reagovať, pretože ...

- vydať knižku zážitkov s mamou je skvelý nápad, dúfam, že ju doplníš o fotografie, nech bude aj vizuálnou  spomienkou ...aspoň jednu?

  • poznala /poznám Vás obe a vlastne nepoznám...mnohé má človek v sebe hlboko, hlboko a navonok ukáže len drobnôstky...až  cez Tvoje "denníčky" som sa dozvedela viac. Každý z nás má kúsok svojej mamy v sebe, Ty z Tvojej  máš len málo...to lepšie...
  • Tvoj maminovský život je celkom iný, nevidíš v prvom rade seba ale svoje deti a vnúčatá, pre ne všetko...
  • nie si ako mama, ktorá chcela všetku pozornosť pre seba, starostlivosť, denné telefonáty, návštevy...
  • až zabolí, keď čítam, ako s Tebou "cvičila" a Peťa tiež...ich vzájomný súboj by bol úsmevný, keby si nebola medzi nimi Ty...byť na dvoch frontov naraz bolo takmer nemožné, vždy niekto nespokojný, kto mal menej Tvojho času, obskakovania...
  • robíš všetko pre to, aby dobre bolo, aby bol každý spokojný...od mamy cez dcéry, vnučky až po zaťov...a vlastne ešte ďalej...susedov, kamarátov...
  • a čo Ty? Asi nikdy nebuchneš do stola, ani obrazne nie, budeš sa naháňať, nehľadať možnosti,ako si to uľahčiť... čo ak by tým ten druhý utrpel?
  • Dúfam, že sa odreaguješ aspoň v svojich snoch, nielen počas spánku... ešte stále je v Tebe kusisko dievčaťa s romantickou dušou a miestom pre lásku...
  • Rozum a srdce, to každý z nás má...
    Buď šťastná, nepriznanáA nikdy nebuď samaZ diaľky sa budem dívaťAko sa máš a či si živá...

Evženie Brambůrková
13. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá

 Také jsem napsala svou knihu o mámě. Je to určité vyrovnání se sama se sebou. A dnes už vím, že jsem pro ni udělala, co bylo možné. 

A ty taky.


Květoň Zahájský
13. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá, Gora, 8hanka

Takovou rodinnou kroniku náležitě ocení až následující generace. Je to skvělý počin.


revírník
13. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá, Gora, Janina6, 8hanka

Shrnutí: všechny tvé mamoviny byly potřebné pro tebe a ve své otevřenosti poučné pro nás, tvé čtenáře. Zasloužíš za ně poděkování. Děkuju.


Kočkodan
12. 09. 2023
Dát tip

Přiznám se, že tvoje dílka nečtu nerad. Ale to už možná spoustu let větříš a tušíš. ;-)

Nebudu dál mlít prstovým pantem a už len urobím tři křížky pod Alešom. (ne jeden nad ním)


aleš-novák
12. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá, 8hanka

Hm...z mého pohledu ti to psaní pomáhalo víc Suzan poznat, mluvit jejím jazykem a koukat se jejíma očima...i když si to často zlehčovala :o)

Rozhodně tak máš spoustu vzpomínek zaznamenaných, dá se k nim vracet, nezapadnou tak rychle v běhu času...


Alegna
12. 09. 2023
Dát tip gabi tá istá, 8hanka

Zajímavý pohled a jak se říká, není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu :)


gabi tá istá
12. 09. 2023
Dát tip Benetka, 8hanka

A nikdy nebuď samaaa


Benetka
12. 09. 2023
Dát tip Alegna, 8hanka

Buď šťastná NEPRIZNANÁ! :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru