Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePortréty (I.)
Autor
Gora
Přežila několik svých dětí.
Pod zády nejméně pět polštářů,
četla ráda a bez brýlí.
Měla vždycky dost světla.
Ztvrdlými dásněmi
hnětla sousta
nalámaná do bílé kávy,
než jí nečekaně narostlo
pár třetích zubů.
Vidím ji shrbenou nad novinami,
jak louská vše po poslední řádek.
Věděla, co se kde šustlo,
přestože roky nevyšla ze seknice.
V památníku z dívčích let
stojí pod mým jménem
roztřesenou rukou:
Boj se Boha, styď se lidí.
Nehřeš více, Bůh tě vidí.
19 názorů
... .
Vítěz (vítězka) na této Zemi; vítězka Života... .
Myslím, že někdejší víra "Bůh tě vidí" měla něco do sebe...
Ta paní, jak ji popisuješ, mi připadá jako postava z devatenáctého století. Tip.
Díky za zájem, těší mě...
Prababička Jenovéfa - stařenka se jí říkalo - přežila všechny své tři syny, snachu (moji babičku), vnuka (mého strýčka). Celý život dřela. Vedla velkou domácnost u snachy - mé babičky, aby ta mohla pracovat na poli. Láska ke psanému slovu ji však nikdy neopustila. O svém dědovi, jejím synovi, jsem napsala b. Štengar v odkazu nahoře... těžce onemocněl, když ho po válce obrali o celé hospodářství.
O Jenovéfu se ke konci starala jediná přeživší dcera. Za měsíc by naší stařence bývalo bylo 100 let.
Velmi životaschopná, napadlo mě při čtení. Obdivuhodná. Neumím si vůbec představit, jak se dá vůbec dál žít po smrti svého dítěte... natož několika. Naučit od starší generace se dá ledacos, okopírovat si recepty, zapamatovat rady, ale jak se naučit té schopnosti se vším se smířit a vyrovnat...?! nevím.
Irčo, sepsání a zveřejnění tohoto dílka určitě žádný hřích není. (ateistický mrk)
Mlčeti zlato!
Pečivo do kávy a stydět se lidí, bát se Boha, všechno vidí ... Pěkná!
Asi byla vychována tak, že by neměla moc mluvit. A když chtěla něco říct a aby to mělo váhu, musela citovat z Bible nebo tak nějak. Asi se snažila být připravená, aby mohla využít příležitost, kterých bylo málo.