Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlčenliví...

31. 01. 2024
21
18
362
Autor
Gora

Chumelilo.

Přišli se ubytovat v pracovních bagančatech, přes ramena tašku s veškerým majetkem. Ten, který připomínal Rasputina, nesl si pod paží hrnec s vařeným kuskusem. Nemluvili, jen jeden uměl trošku česky. Byli k ruce firmě "skaláků" - lezců po masivu, padajícího do výpadovky z Krumlova na Větřní.

Večer sedávali na židlích do kruhu. Volávali domů a měli vážné tváře. Chodili brzy spát. 

Nastaly Vánoce. Donesla jsem jim talíř cukroví. Putin je xindl, řekla jsem v kuchyňce, kde byla cítit paprika a smažená cibule. Všichni mi podali mozolnatou ruku a usmívali se. Popřáli hezké svátky.

Pobyli tu dva týdny, až do Nového roku. Za celou dobu si nikdo z nich nevybalil zavazadlo. Ani kartáček.

V lednici zůstal jejich hrnec s kuskusem a na lince dvě prázdné termosky.


18 názorů

kvaj
před 9 měsíci
Dát tip

Díky a není zač.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip K3

kvaji, ráda tě tu vidím! a díky za komentář


kvaj
před 9 měsíci
Dát tip Gora, K3

To je zvláštní a pěkné. Člověk si může domýšlet různé symboly.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Jsem ráda, žes četla, dík.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Díky, Romane.


Zeanddrich E.
před 9 měsíci
Dát tip Gora

... .

Nevím, proč mi nechodí některá avíza.. .

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

Goro, jak už tady napsal Rhodesie - síla v nemnoha slovech, to je Tvoje parketa... . 


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Díky, Evži, je to tak.


Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Smutný život.


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Přátelé, díky, že máme podobné "vidění"... dík.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Zeanddrich E.

Tohle je Tvoje parketa. Pár slovy nenuceně vypovědět určitou na pohled bezvýznamnou životní epizodku, ve které je ve skutečnosti mnoho řečeno i s trefně, jakoby mimochodem,  vykreslenou atmosférou...

 

Skvělý!


Diana
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Velmí působivé. Čteníře to nutí zamyslet se, představit si to.....


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Gora, Zeanddrich E.

Takoví lidé jako tito válku vždycky hodně odnesou. Moc pěkně jsi vystihla atmosféru, kdy se těžko mluví.

Kuskus je možná v určitých oblastech symbolem přátelství. Bývalá kolegyně, která se zajímala o Indii nám na rozloučenou donesla velký hrnec s kuskusem. 


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Ani já nebudu moc řečnit – prostě souhlasím se všemi přede mnou.


kuba.49vojenciak
před 10 měsíci
Dát tip Gora, K3, supizmus, Alegna

Tohle je skvělý. Oceňuji narážku na Rasputina. Celkově melancholickému tónů přidává trochu humoru. 


K3
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

8hanka to napsala přesně. Tak si představuju miniaturu. Není to jen výsek něčeho, působí to uzavřeně jako celek a ledacos to vypovídá. 


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Gora, K3, supizmus, Alegna

málo slovami tak veľa vypovedaného...


Safián
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Když volávali, tak sedávali.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru