Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonet pro Písmáka (oprášený)
Autor
Alegna
jsi vnadná modrá úžlabina
jsi krásná rakev bez víka
co slastně tráví básníka
jak v ústech zhořklá jeřabina
jsi zrádný návyk, žíravina
co denně slova polyká
jsi z kritik těžká kolika
po básni mnohé kocovina
kdo stéká k tobě ze stráně
po textech plodných toků
kdys* nickem vlevo po straně
kéž přijme aspoň nestranně
ne jako trny v oku
i tohle dílko „na hraně“
… tak vydrž hodně roků!
* původní "je" nahrazeno "kdys"
34 názorů
Měla jsem starý Písmák ráda, i když jsem na něm měla pár let pauzu. Vrátila jsem se do rozbrojů, vím o čem píšeš. Tento má své mouchy, zvykám si
na písmáku jsem na začátku docela i byl často, pak ne, a teď sem tam nahlédnu. jeden čas to tu bylo až moc rozporů a rozbrojů. tak jsem frnknul. a vše smazal. čas to dávno poslal do pryč. :)
Už jsem si zvykl na nový, ale starý byl hezčí, dík za vzpomínku.
Radovan Jiří Voříšek
před 7 měsíciKlasika, klasika, klasika.
Lukáši ano a přesto neodolám a mnozí také :), těší mě, že jsi četl, díky
Zeanddrichu určitě bychom tu teď nepsali, takže velké díky
... .
Nejsem tu na Písmáku nějak moc dlouho, takže - místo vzpomínek - povím jen toto: ..má s velikým plusem snad zapsáno na nebesích zakladatel Písmáka tento svůj počin...!!
Báseň je krásná. A je dobře, že se Písmák drží tak dlouho.
Janino, máš pravdu, když se to vezme kolem a kolem, je to vlastně úžasné, že ještě je a že to tu žije
Aru, díky za vzpomínku a odkaz, jj, to je on srdce mého šampion :)
Hezký sonet. Je fajn, že Písmák vydržel tak dlouho a stále žije ;)
(- vzpomínou na minulý Písmák: odkaz, [typický Písmák v oknech :)) ])
Já jsem přišla 2004 , jako dadik a naopak mi to tu přišlo hodně inspirující, hodně mladých, kteří teda už taky "zestárli", nebo se tady na to vykvajzli
věkově to bylo jinak, ale holt přišly pak sítě atd atd
začiatok Písmáka som nezažila... mala som obdobia silnej závislosti - ani deň bez Písmáku a komentov, aj obdobia nezávislosti, odišli ľudia mne veľmi blízki, boli útoky na niektorých autorov...niektorí sa brali príliš vážne, chýbala mi ľahkosť, spontánnosť, radosť, schopnosť robiť si srandu zo seba samého...dieru do sveta písaním neurobím, našťastie, som si toho od začiatku vedomá, a preto si hlavne užívam, priletím, pozobkám, čo nájdem nasypané a zase som fuč...len Písmák zostáva a to je mooooc a mooooc fajn...
Phil, dala jsem si jich hodně do oblíbených děl a ony mi zmizely, když se autoři odhlásili, nebo dílo smazali. Budu si je asi ukládat mimo Písmák jako ty.
Pro Alegna
Já si někdy nějaké ukládám, jen pro sebe, taky jsem měla začít dřív... :o)
no tak na ty současný nedokonalosti jsem si už zvykla...
člověk si zvykne aj na šibenicu :)
Modrá je dobrá a moje oblíbená barva :) ... předchozí verze byla přehlednější, měla seznam autorů, mohla jsi posílat konkrétní avíza a nemohlka sis dát tip :( a ještě by se nahledalo .... ztracená pošta mě taky mrzí, ale což, člověk si zvykne, hlavní jsou tady pro mě autoři (je mi líto, když někteří frnkou) a často zatraceně dobrý texty :)
mně tady na té verzi prakticky nevadí nic..
akorát mě mrzí ztráta stoletých zpráv
tak já jsem občas mrkla... takže tak nějak stále vím
pro me modrá, bílá, žlutá.. vždy žlutě svítily zprávy, zvlášť na té první verzi, která byla ještě jiná, taková bleděmodrá :)
dada, to je pravda, vrátila ses v době, kdy se mluvilo o konci nebo o nové podobě, pokud si vzpomínám dobře
Al, mně vzhled starého opustil, asi že jsem pár let před tímto znovu zrozením skoro nechodila :)
Tak to vypadá, že se Písmák nezařadí do tzv. „Klubu 27“ (kde jsou například Jimi Hendrix, Janis Joplin a Jim Morrison), což by znamenalo ve 27 letech jeho smrt.
Taky jsem ráda, že vůbec je, gabi ... vzhled starého mám stále před očima :)
dada, je to tak :)
Pomaly zabúdam na pôvodný vzhľad, bol mi bližší, ale vďaka, že vôbec je.