Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HLASOVÁNÍ (květen 2024) - Próza měsíce

11. 06. 2024
2
16
510

Milí prozaici,

za měsíc květen 2024 jsou Redakcí prózy nominována následující díla:

 

Nevlastná

Teolog v restauraci

 Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát

Šílenci

KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle

Šroubek

 

Možnost hlasovat máte do neděle 30.6.2024, 18,00hod.

Vybírejte prosím tři díla s umístěním 1.,2.,3. místo a alespoň stručným zdůvodněním, proč jste hlasovali právě pro ně.

Dobrou zábavu přeje

Redakce prózy.

 


16 názorů

lastgasp
před 3 měsíci
Dát tip

Připojuji se ke skromnému počtu hlasujících:

  1. Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát
  2. Teolog v restauraci
  3. Nevlastná   

8hanka
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Ospravedlňujem sa za rozhodený text, s oisabim na mobile sa velmi nekamaratim


8hanka
před 3 měsíci
Dát tip

Kolik je objevitelu...                      poetika, ĺahkosť, bohatá fantazia, spajanie zdanlivo nespojiteĺneho, baví ma...                                                   Šilenci                                             - každy z nás má svoj pribeh, niektorí ho nezvladnu ani podla svojich ani  podla predstáv inych.  Oceňujem schopnost zblíženia sa, spoznania toho druheho na okraji.                                      Nevlastná.                                       urcitým spósobom mne blizka tema,   chvíĺami až znepokojivá, ako asi raz dopadnem ja...                       ZAUJÍMAVÉ su aj ostatne diela, Krokodila som doteraz nevidela a scifi  Šroubek trošku šteklí neistotou, či som vobec pochopila. ..


Gora
před 3 měsíci
Dát tip Aru
  1. Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát
  2. Šílenci
  3. Nevlastná

Na první místo jsem tentokrát dala dílo, za nímž je mnoho autorovy práce, ačkoli je prezentováno jako humoristická povídka na dané téma. Výborně, Aru! Máš skvělé nápady.

Druhé pak u mne obsadila minimalistická skica, jejíž některé pasáže působí strhujícím dojmem... o vycházejícím talentu se zde již víckrát psalo, a autor jej opět plně potvrzuje.

Povídka o posledních záležitostech lidských je pro mne překvapením - styl psaní pozoruhodný a ladí s tématem. Jsem zvědavá na další autorovu tvorbu.

Theolog balancuje na hraně filozofie a komiky, také se mi líbil, ale i Šroubek překvapil nápadem a dnes mi nevyšel "stupínek" na precizního (a oblíbeného) Krokodýla Dundeeho... díky všem!


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip

1. Šílenci – výborný styl, drsno i poetično, i toho nejvšednějšího pobudu dokáže vidět naprosto mysteriózní optikou… Na tak malý rozsah obdivuhodně „nabitý“ text.

2. Nevlastní – i tady mě zaujal nejvíc šikovný vyprávěcí jazyk, skvělé vyjadřovací schopnosti autora. Taky psychologická hloubka. Pod povrchem „obyčejného“ života ledacos překvapí…

3. Kolik je objevitelů… - tohle je prostě nezaměnitelný Aruův rukopis, košaté vyprávění plné fantazie, humor hodně ztřeštěný, ale zároveň chytrý.


Tentokrát je méně děl, tak pojďme hned na ně.

 

1. Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát = krásný nonsens, který si zaslouží stát na vrcholu bedny, mně se nejvíc líbí ten prolog, je fakt povedený plus další nápady jako výročí, která vlastně nejsou výročími.

2. Šílenci = úderný název, zajímavá beatnická postava, i když jen letmo načrtnutá, tak letmo, jako když kolem projede vlak...

3. KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle = tradičně dobré, širokoobsáhlé, jde z toho číst autorovu znalost tématu, kterou ale neklade prvoplánově na odiv.

 

A pak ještě Teolog v restauraci, ten by byl tesně pod bednou...

 

. gg 


Aru
před 3 měsíci
Dát tip
  1. KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle
  2. Šroubek
  3. Nevlastná

KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle: to je prostě srdcovka, nešlo jinak a recenze má tradičně vysokou úroveň.

Šroubek - kouzelná miniaturka, ale bravurně vyvedená.

Nevlastná - ona obscese náhrobním kamenem, pro mě sympatická. průřez životem čtivým způsobem


Danny
před 3 měsíci
Dát tip
  1. Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát - pěkně absurdní a vtipné
  2. Šroubek - dobrá minimalistická sci-fi 
  3. Šílenci - pěkná atmosféra

K3
před 3 měsíci
Dát tip
  1. Nevlastná /Líbí se mi způsob psaní a znepokojivá atmosféra.
  2. Šroubek /Zajímavý vtipný obsah/
  3. Teolog v restauracu /Osobitý způsob psaní/

J.Rose
před 3 měsíci
Dát tip

1: Šroubek

2: Šílenci

3: Teolog v restauraci

Šroubek za pointu. Šílenci za velkou spoustu hudby na relativně malém prostoru a Teolog v restauraci je opravdu čtivě napsaný. Všechna tři díla mají vlastně společný atribut v podobě krátkého rozsahu, ale nadupaného obsahu. 


Jamardi
před 3 měsíci
Dát tip J.Rose, Aru

1) Teolog v restauraci

2) Šroubek

3) Nevlastná

Všechny díla se mně dobře četla. Teolog v restauraci je obsahově krátký, ale nabitý důležitými sděleními. Šroubek mě pobavil i vyděsil. Nevlastná mně připomněla, že některé záležitosti pro někoho důležité nejsou, ale pro někoho ano.


Próza_měsíce
před 3 měsíci
Dát tip

HLASOVÁNÍ  právě začalo...


kuba.49vojenciak
před 3 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Próza_měsíce, Aru

Mám rád tuhle soutěž. Ne kvůli nominaci mých děl, ale protože si můžu pročíst něco nového, často jiného než je obvyklé. To mi dělá radost. Snad se postupně chytí víc lidí a bude tu hlasovat každý druhý.


Próza_měsíce
před 3 měsíci
Dát tip

lastgasp - ano, chybička se vloudila, žijeme měsíc pozpátku:-)


lastgasp
před 3 měsíci
Dát tip

Předpokládám, že termín je do 16.6.2024?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru