Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLiberecké antikvariáty
Autor
Movsar
Uchránění
Horizont žhne očima hypotečních domů, děti propadají tiktoku, ženy si mydlí cecky v dyzajnových lavorech, muži už byty obývají jen zřídka, vyhnáni přežívají pod mosty nebo na lodi Hermes, podle toho, jak moc je jim v kritické životní situaci oporou alkohol, zličínská betonárna vylévá beton, do nějž brzy zalijí nepohodlné svědky rozporuplných událostí, mají ale štěstí, v Mexiku by je zaživa rozčtvrtili, v Evropské unii i mafie přijala civilizované normy vraždění, zdali to tak zůstane i po posledních volbách, není jisté, nechají se slyšet na ČT24 euroskeptici, kteří bývali eurooptimisty, na hranici tarifních pásem zpívají ptáci, přestože padl zrovna soumrak, dole cinká přejezd, pakliže strojvedoucí nezaspí, několik lidí bude uchráněno...
Bitcoin
Jedu autem s klientem, inženýrem ekonomie, vysvětluje mi praxi obchodování s bitcoinem a jeho "těžbu". V Argentině má přímo v elektrárně několik počítačů výkonných tak, že by rozsvítily Václavské náměstí. Bitcoin prý vzniká pouhým provozem takových počítčů, čím silnější jsou, tím víc vytěží. Zajímá mě, zda bitcoin není jen lobby elektráren a jak měna bez jakékoli souvislosti s vnějším světem může mít takovou hodnotu. Na to odpověď nedostanu, běžné peníze už prý dávno taky nekryje žádná reálná komodita. Ptám se, jak to vůbec vzniklo. Vše prý vymyslel jakýsi Satoši Nakamoto. Kdo to je, ptám se. To se neví, je to ale natolik geniální podnik, že je možné, že to ani není člověk, nýbrž mimozemšťani, odpoví mi zcela vážně klient. Zahnáni tak enigmatickou věcí zbytek cesty do jednoho severočeského městečka jedeme mlčky.
Liberecké antikvariáty
Pekařství je tu na maličké městské jádro jedno, zato antikvariáty hned čtyři. V jednom pospává pod křeslem kočička, v druhém za počítačem mladík s vlasy po pás, ve třetím paní nabízí i to, co nemá, a čtvrté připomíná provizorní nevěstinec, na jaký narazíte ve vietnamských kadeřnictvích: za pultem malého knihkupectví je závěs do komůrky, který pokladní na přání rozhrne, rozsvítí slabou žárovku visící ze stropu na obnaženém drátě, zatáhne a nechá mě obcovat s tou trochou knížek, které za minulé éry vycházely ve statisícových nákladech, jen na takovou "rychlovku".
15 názorů
Tohle mě minulo. Nějak mi tyhle odřezky začínají být málo. I když samozřejmě máš pronikavé oko a brilantní jazyk... něco mi tu chybí, možná příběh a směřování, což chtít od miniatury je asi nereálné. No prostě to není pro mě ;)
Zeanddrich E.
před 4 měsíci... .
(Až lidstvo bude myslet vážně boj s CO2 v ovzduší, nebude plýtvat elektřinou na výrobu kryptoměn... ).
Děkuji, lastgaspe, za čtení i kritiku. Výrazům se nevyhýbám, leda by mohly vážně někoho urazit. Cecky jsou navíc v české literatuře doma, Hrabal je taky leckde píše. Moc nečtu, tak nevím, že se vytrácí.
Trojice perliček, které stojí za povšimnutí a určitě za nominaci do pravidelné prestižní soutěže. Jsem rád, že svět prózy má takovou perspektivu a nehnije na zvyklostech. Stále je málo autorů, kteří dokáží oslovit i cecky.
chodíval jsem k Fryčovi, ale to už je let...pár pěkných kousků od něj mám
Zborýsku a toho redaktora se teda zbavit nejde, když už stojíš jen o to, vkládat a nic?
Zařekl jsem se, že tu nebudu nic číst a nic komentovat, ale koukám, že asi budu muset občas udělat vyjímku. Tvůj pohled na svět je mi blízký. Úplně bych zapomněl.