Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nad ránem...

31. 08. 2024
26
21
318
Autor
Gora

 

Zdá se mi (vždy až k ránu),

že hledám cestu domů...

Že sjíždím z tobogánu

(zásadně) hlavou dolů.

 

Mé nohy z pevné žuly?

Dva rozechvělé sloupy.

Hlas? Pro tu chvíli ulít´-

je výjimečně skoupý.

 

Pak kohout zakokrhá

do snu, jenž právě zdá se...

Hned rozpustí se mlhy

 

nejisté budoucnosti.

Dnes život v plné kráse!

A zítra?

Bílé kosti...

 


21 názorů

Norsko 1
před 2 týdny
Dát tip

Kde jsou veverky ? Jezevci a skotačící zajíci ? Jak moc mi tu chybí 


Gora
před 2 týdny
Dát tip

Díky za odkazy, Hani, emme v sz... večer pohledám!


8hanka
před 2 týdny
Dát tip Gora

snáď to sem môžem dať

https://www.csfd.sk/film/1131253-vela-stastia-pan-velky/prehlad/


8hanka
před 2 týdny
Dát tip Gora

Irenka, šiel u nás v piatok v noci, tuším na JOJ, volá sa Veľa šťastia pán Veľký a mňa donútil k premýšľaniu(bolí to)...Emma je neskutočná, odhaľuje nielen pocity a túžby dovtedy nesplnené ale aj telo  v 62 rokoch so stopami času...nedokonalé, ale prečo sa zaň hanbiť? Má právo precítiť pôvab sexuality,  telesnú lásku, dotyky, radosť byť s mužom bez premýšľania, ako vyzerá, byť uvoľnená a naplno prežiť  tú chvíľu...

prečo v porovnaní s mužmi ženy oveľa viac trpia pre krásu, či aspoň snahu vyzerať trochu lepšie, zakrývať nedostatky, koľko skrášľovacích prostriedkov má väčšina z nás na poličke vedľa skromných mužových kúskov, koľko trápenia pred zrkadlom z ďalšej vrásky, pneumatiky, padajúcich pŕs až na brucho...koľko ostychu pred odhalením všetkých tých nedokonalostí...a prečo? Či muži vyzerajú bezchybne? Nepoznám žiadneho, čo by sa trápil kvôli bruchu, vráskam, či kŕčovým žilám... 

po dlhej dobe film, čo príjemne prekvapil...


Gora
před 2 týdny
Dát tip

emme, díky, ten film šel teď někdy v TV, že bych si ho našla? Hanko??

Kubo, díky... mě tohle pohrávání si baví, jen kdyby bylo víc času na tvorbu - a taky "rozpoložení"... 


kuba.49vojenciak
před 2 týdny
Dát tip Janina6

Závorky jsou skvělé! Tady sedí jak prdel na hrnec. Je poznat vlastní styl, to považuji za důležité. 


emme
před 2 týdny
Dát tip Janina6, 8hanka, Gora

Výborný film s Emmou Thompson. 


Gora
před 2 týdny
Dát tip 8hanka

Díky!

Mariane, vázaným jsem v r.2015 v září zde začínala, protože jsem volný verš moc neznala... a stále mě to láká, ale vlastně všechny formy. 

Hanko, ty máš tak prima komentáře, i tento se povedl - vytušíš mnohé /z mála/... 


Marian67
před 2 týdny
Dát tip Gora

i ty umíš rýmovat, krása :D


K3
před 2 týdny
Dát tip supizmus, Gora

Sen a procitnutí do možné ještě horší skutečnosti. Líbí se mi podání, možné o nás o všech.


Al Jal Úd
před 2 týdny
Dát tip supizmus, Gora

Krásné,  i komentáře,  palec vzhůru  :))


Janina6
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd, supizmus, Gora, emme

Veršů je tam akorát, jen ten poslední je jakoby "rozpůlený" na dva řádky. Myslím, že sonet to je. 


supizmus
před 2 týdny
Dát tip Janina6, Al Jal Úd, Gora

Být tam o verš méně, tak je to sonet, že by i Shakespeare záviděl. Krásný text!


8hanka
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd, Gora

Prepáč, stratil sa mi zaciatok, suvisiaci s tvojim snom...deň a život v plnej kráse...to je ono...kym tu sme...


8hanka
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd, Gora, emme, Jamardi

Po polnoci som sa prebudila pri TV do deja prebiehajuceho filmu. Excelentná E. Thompson a pribeh starnucej zeny, uvedomujúcej si nedokonalosti tela. Zaplatí si spoločnika, aby aspoň raz zažila niečo, čo nie za 30 rokov manželstva, spísala 5 bodov...skvelé dialógy, otvorenie sa,  pochybností, neistoty a postupné ziskanie sebadovery. .nie, film sa mi do nasledujuceho sna nezaplietol, moje sny sú podobné predpubertalnemu snívaniu, nič telesné ani hororové...ale po prebudení som nad filmom premýšĺala, čo všetko ženy v mene rodiny obetujú, strácajú sny, navonok silné, vnútri neisté, hanviace aa za ovisnutú kožu, pneumatiky, kŕčové žily...v mojich snoch som často doma s mamou, v kuchyni to rozvoniava, otec hrá na harmoniku...potom príde ráno a viem, že ten domov už nenájdem.  


Janina6
před 2 týdny
Dát tip Gora, supizmus, 8hanka, Al Jal Úd

Hezky se to čte. Závěr mi připomněl tu chytrou ceduli, co měl vystavenou hospodský (v nějaké pohádce): Dnes za peníze, zítra zadarmo! To je, myslím, ten správný přístup k zítřku ;)


Jamardi
před 2 týdny
Dát tip Gora, supizmus, Al Jal Úd

Hodně pesimistické, ale povedlo se ti to napsat.

 

Já budu myslet méně černě a proto píšu:

Před ránem měla jsem o hlavu obav dosti,

však z ruky mi nakonec trčely zlomené kosti.


Nami 99
před 2 týdny
Dát tip Gora, Jamardi, Al Jal Úd

Moc hezké.

Mně se dnes zdálo,

že spím jako kotě

a žiju si život po životě.

 

 


Gora
před 2 týdny
Dát tip supizmus

Díky vám, kdo četli... 

Zajíci!


Zajíc Březňák
před 2 týdny
Dát tip Gora, Al Jal Úd

Fr. Gellner


Zajíc Březňák
před 2 týdny
Dát tip Gora, Al Jal Úd

"Zítra, co zítra, kdožpak ví?

Zítra si lehneme do rakví..."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru