Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ztracené dětství

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
04. 10. 2024
18
12
214
Autor
Debbi
Na konci ulice 
dům, za ním zahrada
lavička pod třešní
za plotem řeka

Maminka v zástěře
volá nás na oběd
běžíme
smějem se
tatínek čeká…

Ztracené dětství, které dodnes voní
když češu hřívu houpacímu koni

 

12 názorů

Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Radovan - aha. Ale stejně dobrý, ses mohl vrátit docela jinam :)


Radovan Jiří Voříšek
před 2 týdny
Dát tip Benetka

ále, nevěděl jsem co dělat, nuda, nehty vokósaný až k loktům, tak jsem se vrátil... 


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Radovan - díky že ti má veršovánka stála za návrat :-)


Radovan Jiří Voříšek
před 2 týdny
Dát tip Janina6

Ještě jsem se musel vrátit. Pro jednoduchost, atmosféru, pro krásu a čistotu.


Ellisee
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Už si moc nevzpomínám, jestli jsem česala hřívu houpacímu koni, ale jinak si ho vybavuji dost dobře, byl grošovaný a trochu nakřivo, jak na něm řádilo pár generací. A lavička u nás byla pod hrušní, ostatní bylo stejné. 

 


Benetka
před 2 týdny
Dát tip

Jsem úplně na měkko...


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Děkuji všem za hezká slova. A Radovane, taky bych plakala...


K3
před 2 týdny
Dát tip

Souhlasím s ostatními.


Janina6
před 2 týdny
Dát tip K3, Benetka

Ty nezklameš. Dobře vázané a dojemné.


Vzpomněl jsem si na svého u babičky, trochu odřeného po bratrancích a sestřenicích, ale nejkrásnějšího! Byl na nebe vzat, komínem od kotle. I když jsem byl v té době už velkej chlap, bylo mi chvilku trošku do breku.


8hanka
před 3 týdny
Dát tip gabi tá istá, Benetka

húpacieho koňa som nemala, len húpacieho kohúta...záblesk spomienky na prvé húpanie - strach, že sa rozhúpem príliš silno a prevrátim sa...teraz sa hojdám v kresle a neďaleká stena za mnou to istí:)

U nás rieka nebola tak blízko, dedina v brehu,  pod ňou tiekol Váh a medzi nimi železnica...tá je už minulosťou, nový most cez rieku a tunely dedinu obišli. Nič už nie je ako predtým...rodičia zomreli, dom predaný a prestavaný na nepoznanie, rovnako záhrada už nie je plná ovocných stromov a orech, pýcha dvora, tiež už nie je...paradoxne, aspoň pohľad na ne tak nebolí...


Pedvídek
před 3 týdny
Dát tip K3

kresba   ... povedené, Debbi .. :) 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru