Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePríliš čistý povrch
Výběr: Wopi, Naso
10. 07. 2002
14
0
1997
Autor
Sýkorka
Na svoje brehy nečakám
Plávam ako do strieborna vyčistená konzerva
na mori.
Keď ma nájdeš,
nebudeš mať komu odpovedať na správy.
Adresu nevlastním,
len stopy po soli.
Prejdi prstom a príliš netlač,
čo sa vlečie – neutečie.
Chyba!
Čo je príliš dlho namočené
podlieha zmene.
Deni: keď na to teraz s odstupom času myslím, asi bola trochu silená :o))). Ale som bola príliš ponorená do toho pocitu, aby som si to priznala....
Martinka: asi je. Verše tu patria k sebe, ale len ja viem, že je to tak. A to je v poézii chyba. Celkom určite..
pripadá mi táto básnička rozstrapatená ... verše akoby vôbec nepatrili k sebe
Příliš dlouho
Čas není a je a bolí i dává
resuscitaci snům
v inkubátorech
Podívej, láska!
A ještě ve zpěvu
pověstech
pohádkách
a vůni květů
Nevíme
(i nevidíme
když míjí
štěstí na půl žerdi
protože všechno
jako by mohlo být
jen jednou
a přece
ta naděje
ta veliká naděje
dešťová mračna v očích
a přece
je to snad pláč?
spíš není
a vlastně taky
raky ve vodě mezi prsty
protečené?)
Kdesi som spomínal, že sloboda nesmie byť absolútna. Žijeme vďaka putám, ktoré neboli pretrhnuté. Tak - myslím, že sem to patrí. :o)
Myslíš, že v mori by tá plechovka nezhrdzavela ? To my zaujíma čisto pragmaticky :o)
Čítala som túto v Corise a dostal ma práve ten prechod do "akoby poučky" v závere...vyznieva to ako z učebnice. A celé je to písané tak trochu ako návod na použitie, čo my oslovilo :o)
I keď zo začiatku som váhala.
Druhá sloha je pre mňa niečo ako "správa z fľaše". Ale aj záhada :o)
A vieš čo Silví??? Táto taká vôbec nie je...to bolo nejaké chvíľkové. :) Idem sa pozrieť na tie ďalšie dve, čo sa z toho vykľuje. :)
Sestri. Dostali ma tie obrazy...bez pochýb sú vyšpičkované. Ale keď si prečítam celú báseň, zostane len pocit z jednotlivých veršov/eventuelne prvej strofy. Tá sa mi zdá jednotná najviac. Zdá sa mi akoby si si zapísala niekoľko nápadov, ktoré ťa nenapdali hneď za sebou a poto msi im dala podobu básne. Vidím v nich spojivo, ale akosi to odbáča. Aby nedošlo k omylu- báseň sa mi páči, ale len sa mi zdá, že si ju (aj tie ostatné, tak trochu) písala na silu...že si silou mocou chcela napísať báseň, ale nejako to nešlo. Myslím, že básne treba skúšať napísať, ale keď to neide, ja to nechám. Potom dojde za mnou sama. :)
Silví, dúfam, že sa nehneváš. chcel som len pomôcť. :)
Tvoj Dení
Zazz: Takže ty si mal dcéru, keď si mal 15.25 roku? Zaujímavé. Nehovorím, že nemožné, ale každopádne zaujímavé. Prečo ale musíš urážať? Mohol si napísať niečo konštruktívne...Alebo je to na teba príliš veľký oriešok?
Deni: Vrátim sa ešte, ale určite som sa nesilila. Ani náhodou. Šlo to zo mňa tak ako je to napísané, a presne vo chvíli inšpirácie :o)). Nehnevám sa, len mi je strašne ľúto, že to tak pôsobí. Ale chcela som hlbšiu kritiku :o). mtr.
Gastarbajtr
10. 07. 2002
Sýkorečka tak touto básničkou si ma nadchla! Už prvá veta ma silne poeticky prefackala a ostatné dobrý pocit iba umocnili a tak aha: tipovýber! :-)
Wopi: No je pravda, že je tam prudká zmena rytmu, ale to je naschvál :o))) Ď.
Astalavista
10. 07. 2002
/Adresu nevlastním,
len stopy po soli./ super. fakt si mi tento obrat paci, ale zvysok, ja neviem..skvele obrazy, ale akosi mi to nevytvara celok.