Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávrat z dálek
Výběr: Lyryk, Print
09. 07. 2002
17
0
4451
Autor
Carodej
Ta hřívná horkost proprstoví
to oční kouřmo zřítelnic
a hebné táhno dívčích zad
Je rozmámenost špatná snad
když s kůží bílých plachet - nic
zavlásňuješ mne do lanoví?
Nejen, že nejsem schopna hlubší, kdybych měla mluvit, asi bych koktala. Napsat se to dá, i když se mi pletou prsty...
Další nejoblíbenější.
► Fakt nemáš! Já bití hrubě nerada!
► Jasně, vím, je navýsost srozumitelné, leč... (pro mne – subjektivně) zbytečné.
░▒▓-_-▓▒░
░▒▓-_-▓▒░
Fakt nemám?:-)) Kouřmo zřítelnic odkazuje k barvě jejích očí. Táhno.... odkazuje na táhlou křivku zad, plachet - nic jsou dvě slova v jednom - přirovnání kůže k barvě bílých plachet a zároveň symbolika příjezdu - vracející se platechnice.
:-)
Tak,
názor o tom, co napíšu, jsem si udělala ještě před čtením kritik, a vidím, že je zde docela „rozporno“... :o)
► Prolog – líbí, atmosféra, chuť a vůně...
(Cítím, vidím, líbám tu nahořklou chuť aromatizovaného těla.)
BERU všema 10!
► Báseňka, jak píše Dabi, se mi již tak nelíbí. Je na mne moc „novotvarná“... Ano, jasně, ta obraznost tam je, zvláště mne oslovuje to zavlásňování do lanoví, připadá mi opravdu jako skvěle použité obrazné slůvko, ale slova a spojení „kouřmo zřítelnic...“, „táhno“ a „plachet-nic“ mi již nezní... Pochopitelně, že se těmto zkratkám nedá neporozumět, svůj úkol splnily, ale vytrhují mne z poetiky. Jsou mi cizími předměty, které nepovažuji za své...
Tak mne nebij.
░▒▓-_-▓▒░
rozmamenost je DOBRA..ty ostatni mnovotvary holt asi jak kdo..-)) ale celkove.. promluvi..-) T.
Petr_Palkowski
10. 07. 2002
Stanislav: shoda
Lyryk: "V"neshoda, vypadá, že jste kontumačně prohráli zápas :-))
Čaroděj: překvápko, příjemné tedy
večernice - Ona, však to víš,
ta jež vrátí,
ta jež očekávána jest,
ta se svatozáří hustých vlasů
ta s proměnlivýma očima,
ta co se mi vrátí z dálek...
znovu zopakuji.. je skvělá, nádherná! :)
(jen jsem reagoval na tu tvou poznámku pro Lyryka)
DemonicForce
09. 07. 2002
Lyryk - teda, v životě mně nikdo nezaskočil víc, než Ty:-) (teda, to bych kecal, ale na Písmákovi jednoznačně) :o)
Printe - i Ty, Brute?:o)
Ahoj Stando - víš, mně opravdu nešlo o vytvoření novotvarů, ale jsem tak naplněn emocemi z toho, že se mi dnes snad vrátí, že se ta slova doslova stmelila do sebe, jako když se stečou kapky medu a pak zatuhla. Já nevím, jak ti to lépe objasnit, nešlo o účelovost... šlo o to, že jsem potřeboval své vyjádření pro sebe sama niterně upravit, abych dokázal vyjádřit to, co chci.
Astalavista
09. 07. 2002
no právě!!!! .-)))
tady je zase ta kritika naopak; staní potřeboval nutně zaujmout postoj k novotvarizaci...
v něčem jsme tady všichni stejní, jak stále dokola rveme všem do hlavy svou poetiku, svoje správné prostředky, zuby nehty dávno vylámané... .-)))
ale v čemsi je to skvělé, neignorujeme se...
mario_di_fiore
09. 07. 2002
Ač jsem starý konservativec, tak musím říct, že se mi líbí i tohle dílko.
...vidím, žes to četl, Lyryku - nelíbílo? :-) Tak nějak jsem si zpětně uvědomil, že, řečeno slovy písně z Pelíšku "...a něco ve mně snad zůstalo...." a že nás na Písmáku inspiruje, třeba i dodatečně a se zpožděním vše...
tohle je moc, moc dobré! :) *************************
(a je mi jedno kde ses (ne)inspiroval, pokud si to neopsal)
kdopak tě zapletl do svého ráhnoví?
snad ne včerejší noc...
snad tikot jejích zřítelnic a nesmělý to krok?
snad ne múza co voní tabákem a líbá tě když křídla si protáhne...a je tvým rozmarem? :))
No to jsem opravdu neopsal, to je jen výsledek chvění mého nitra z očekávaného návratu.... díky:)