Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senimbus
18. 07. 2002
10
2
3128
Autor
iust
I.
Barokní mraky
dušeplavní beránci
těžkých myšlenek.
II.
Plesky, plesky, plesk
kapky deště zabíjí
smrt v písku.
2 názory
cup_of_tea
26. 10. 2002
První je hezká, ale neologismus "dušeplavní" v haiku??? Haiku je o jednoduchosti.
U druhého mi vadí mluvnicky chybný tvar. Kapky totiž zabíjejí.
S_V + Krel: stejne tak, jako napr. cytostatika dokazi potlacit bujeni maligniho nadoru, ktere by se jinak rovnalo jasne smrti, tak prave tak kapky deste dokazi zabit smrt v pisku. Kapisto? :o) A vubec, konec diskuse - umyt, otipovat a spat! :-))))
Cemu? :-) Zivot (cytostatika, voda) ma nekdy takovou silu, ze dokaze porazit i Smrt (tumor, vyprahlost).
S_V, Lit., Krel:
jsem si myslel, ze se ta druha nebude libit, ale ja psal jen to, co jsem smyslove v dany moment vnimal - slysel jsem plesky, plesky, plesk a videl jsem, jak kapky deste kilujou smrt :) Vy si snad myslite, ze je Smrt nesmrtelna? ;-))
Vio:
5-7-5 je jedna z mnoha forem (i kdyz nejcastejsi); haiku nemusi mit ani 17 slabik; see: http://www.ahapoetry.com/haiku.htm
Vsem dekuji :)
Gastarbajtr
18. 07. 2002Litochowitz
18. 07. 2002
mně se to líbí :-)*
V haiku PLESKY nevadí, spíš naopak - vyjadřuje se tím síla okamžiku...
Z čistě gramatického hlediska má verš "smrt v písku" pouze 3 slabiky, což poněkud nenaplňuje onen pro haiku potřebný počet pěti slabik ;-)
jo jak něco může kilovat smrt..leda by byla sebevrahem...první je moc hezká..